Mоlimо vаs kоristitе оvај idеntifikаtоr zа citirаnjе ili оvај link dо оvе stаvkе: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/32423
Nаziv: Otvoreni (interaktivni) udžbenici - Pregled i primer
Аutоri: Pajić, Dejan 
Ključnе rеči: tvoreni obrazovni resursi, otvoreni udžbenici, interaktivna nastava, otvorene (CC)licence, repozitorijumi, informaciona i digitalna pismenost
Dаtum izdаvаnjа: окт-2021
Kоnfеrеnciја: PSSOH - Application of Free Software and Open Hardware, October 9, 2021
Sažetak: Otvoreni obrazovni resursi su besplatni edukativni sadržaji, najčešće u digitalnoj formi, koji moguslobodno da se preuzimaju, koriste, prilagođavaju i distribuiraju. Ovi sadržaji imaju potencijal daunaprede (formalno) obrazovanje ne samo u tehničkom, već i u konceptualnom smislu, podstičućiuključenost učenika u nastavni proces i angažovanost nastavnika u kreiranju obrazovnih materijala.Udžbenici imaju poseban značaj za realizaciju nastavnih programa, pa su tako i otvoreni udžbeniciprepoznati kao alatke koje bi mogle da doprinesu kvalitetu, efikasnosti, pristupačnosti i pravičnostiobrazovanja. U ovom radu je dat kratak pregled popularnih biblioteka otvorenih udžbenika, a potomje opisano nekoliko besplatnih alatki za kreiranje i publikovanje otvorenih interaktivnih obrazovnihmaterijala. Prikazane su osnovne funkcionalnosti otvorenog interaktivnog udžbenika napisanog zapotrebe kursa Uvod u statistiku na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu. Na kraju rada dat je osvrtna potencijalne probleme vezane za izradu i upotrebu otvorenih udžbenika, a koji se tiču održivosti,podrške državnih i visokoškolskih institucija i informisanosti nastavnika i studenata.
URI: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/32423
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5545746
Prаvа: Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
Nаlаzi sе u kоlеkciјаmа:FF Publikacije/Publications

Dаtоtеkе u оvој stаvci:
Dаtоtеkа Оpis VеličinаFоrmаt
Pajic PSSOH 2021.pdf858.79 kBAdobe PDFPоglеdајtе
Prikаzаti cеlоkupаn zаpis stаvki

Prеglеd/i stаnicа

92
Prоtеklа nеdеljа
27
Prоtеkli mеsеc
0
prоvеrеnо 03.05.2024.

Prеuzimаnjе/а

150
prоvеrеnо 03.05.2024.

Google ScholarTM

Prоvеritе

Аlt mеtrikа


Оvа stаvkа је licеncirаnа pоd Krеаtivnа dоzvоlа grаđаnа Creative Commons