Mоlimо vаs kоristitе оvај idеntifikаtоr zа citirаnjе ili оvај link dо оvе stаvkе:
https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/32423
Nаziv: | Otvoreni (interaktivni) udžbenici - Pregled i primer | Аutоri: | Pajić, Dejan | Ključnе rеči: | tvoreni obrazovni resursi, otvoreni udžbenici, interaktivna nastava, otvorene (CC)licence, repozitorijumi, informaciona i digitalna pismenost | Dаtum izdаvаnjа: | окт-2021 | Kоnfеrеnciја: | PSSOH - Application of Free Software and Open Hardware, October 9, 2021 | Sažetak: | Otvoreni obrazovni resursi su besplatni edukativni sadržaji, najčešće u digitalnoj formi, koji moguslobodno da se preuzimaju, koriste, prilagođavaju i distribuiraju. Ovi sadržaji imaju potencijal daunaprede (formalno) obrazovanje ne samo u tehničkom, već i u konceptualnom smislu, podstičućiuključenost učenika u nastavni proces i angažovanost nastavnika u kreiranju obrazovnih materijala.Udžbenici imaju poseban značaj za realizaciju nastavnih programa, pa su tako i otvoreni udžbeniciprepoznati kao alatke koje bi mogle da doprinesu kvalitetu, efikasnosti, pristupačnosti i pravičnostiobrazovanja. U ovom radu je dat kratak pregled popularnih biblioteka otvorenih udžbenika, a potomje opisano nekoliko besplatnih alatki za kreiranje i publikovanje otvorenih interaktivnih obrazovnihmaterijala. Prikazane su osnovne funkcionalnosti otvorenog interaktivnog udžbenika napisanog zapotrebe kursa Uvod u statistiku na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu. Na kraju rada dat je osvrtna potencijalne probleme vezane za izradu i upotrebu otvorenih udžbenika, a koji se tiču održivosti,podrške državnih i visokoškolskih institucija i informisanosti nastavnika i studenata. | URI: | https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/32423 | DOI: | https://doi.org/10.5281/zenodo.5545746 | Prаvа: | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States |
Nаlаzi sе u kоlеkciјаmа: | FF Publikacije/Publications |
Dаtоtеkе u оvој stаvci:
Dаtоtеkа | Оpis | Vеličinа | Fоrmаt | |
---|---|---|---|---|
Pajic PSSOH 2021.pdf | 858.79 kB | Adobe PDF | Pоglеdајtе |
Prеglеd/i stаnicа
92
Prоtеklа nеdеljа
27
27
Prоtеkli mеsеc
0
0
prоvеrеnо 03.05.2024.
Prеuzimаnjе/а
150
prоvеrеnо 03.05.2024.
Google ScholarTM
Prоvеritе
Аlt mеtrikа
Оvа stаvkа је licеncirаnа pоd Krеаtivnа dоzvоlа grаđаnа