Молимо вас користите овај идентификатор за цитирање или овај линк до ове ставке: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/32423
Назив: Otvoreni (interaktivni) udžbenici - Pregled i primer
Аутори: Pajić, Dejan 
Кључне речи: tvoreni obrazovni resursi, otvoreni udžbenici, interaktivna nastava, otvorene (CC)licence, repozitorijumi, informaciona i digitalna pismenost
Датум издавања: окт-2021
Конференција: PSSOH - Application of Free Software and Open Hardware, October 9, 2021
Сажетак: Otvoreni obrazovni resursi su besplatni edukativni sadržaji, najčešće u digitalnoj formi, koji moguslobodno da se preuzimaju, koriste, prilagođavaju i distribuiraju. Ovi sadržaji imaju potencijal daunaprede (formalno) obrazovanje ne samo u tehničkom, već i u konceptualnom smislu, podstičućiuključenost učenika u nastavni proces i angažovanost nastavnika u kreiranju obrazovnih materijala.Udžbenici imaju poseban značaj za realizaciju nastavnih programa, pa su tako i otvoreni udžbeniciprepoznati kao alatke koje bi mogle da doprinesu kvalitetu, efikasnosti, pristupačnosti i pravičnostiobrazovanja. U ovom radu je dat kratak pregled popularnih biblioteka otvorenih udžbenika, a potomje opisano nekoliko besplatnih alatki za kreiranje i publikovanje otvorenih interaktivnih obrazovnihmaterijala. Prikazane su osnovne funkcionalnosti otvorenog interaktivnog udžbenika napisanog zapotrebe kursa Uvod u statistiku na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu. Na kraju rada dat je osvrtna potencijalne probleme vezane za izradu i upotrebu otvorenih udžbenika, a koji se tiču održivosti,podrške državnih i visokoškolskih institucija i informisanosti nastavnika i studenata.
URI: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/32423
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5545746
Права: Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
Налази се у колекцијама:FF Publikacije/Publications

Датотеке у овој ставци:
Датотека Опис ВеличинаФормат
Pajic PSSOH 2021.pdf858.79 kBAdobe PDFПогледајте
Приказати целокупан запис ставки

Преглед/и станица

92
Протекла недеља
27
Протекли месец
0
проверено 03.05.2024.

Преузимање/а

150
проверено 03.05.2024.

Google ScholarTM

Проверите

Алт метрика


Ова ставка је лиценцирана под Креативна дозвола грађана Creative Commons