Молимо вас користите овај идентификатор за цитирање или овај линк до ове ставке: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/5292
Назив: Customer habit analysis in an e-commerce system using soft computing based methods
Аутори: Takács, Márta 
Zuban, Ernesztina
Kovács, Kornél
Кључне речи: fuzzy cognitive maps;Frank operator;customer profiles
Датум издавања: 25-нов-2015
Издавач: IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Часопис: 2015 IEEE International Conference on Fuzzy Systems (FUZZ-IEEE)
Конференција: IEEE International Conference on Fuzzy Systems (FUZZ-IEEE) (2015, Istanbul)
Сажетак: © 2015 IEEE. There are numerous trading systems in use today that are focused on profiling the customers, so they can adapt to their expectations. The presented system in this article works on similar principles. Its primary goal is to examine how the events affect each other, so it can create a list related to the search. Soft computing methods are used to create the profile. The first profile is created from the user's nature and habits which changes (evolves) after further activities. The events' attitude towards each other are examined using the Frank operator. Finally, the connection of the available information is represented, using a cognitive map.
URI: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/5292
ISBN: 9781467374286
ISSN: 1098-7584
DOI: 10.1109/FUZZ-IEEE.2015.7338062
Налази се у колекцијама:UFM Publikacije/Publications
FF Publikacije/Publications

Приказати целокупан запис ставки

SCOPUSTM   
Навођења

2
проверено 03.05.2024.

Преглед/и станица

58
Протекла недеља
10
Протекли месец
1
проверено 10.05.2024.

Google ScholarTM

Проверите

Алт метрика


Ставке на DSpace-у су заштићене ауторским правима, са свим правима задржаним, осим ако није другачије назначено.