Молимо вас користите овај идентификатор за цитирање или овај линк до ове ставке: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/32600
Назив: Razlike u učestalosti i oblicima nasilnog ponašanja između učenika osnovnih i srednjih škola
Аутори: Kodžopeljić Jasmina 
Smederevac Snežana 
Čolović Petar 
Кључне речи: nasilje u školama;verbalno nasilje;fizičko nasilje;svedoci nasilja
Датум издавања: 2010
Часопис: Primenjena Psihologija
Сажетак: Prikazano istraživanje je sprovedeno u okviru projekta UNICEF-a 'Škola bez nasilja' u osnovnim i srednjim školama. Osnovni cilj je utvrđivanje razlika u učestalosti nasilja i osnovnim oblicima nasilnog ponašanja između učenika osnovnih škola i srednjoškolaca. Ukupan uzorak je činilo 14943 učenika – 8689 (58,1%) učenika osnovnih škola i 6254 (41,9%) učenika srednjih škola. Za prikupljanje podataka korišćena je upitnička samoprocena, binarnog ili Likertovog formata, u kojoj su ispitanici davali nezavisne procene sopstvene nasilnosti, samoprocene o izloženosti nasilju, kao i stavove i uverenja vezane za različite aspekte situacije nasilja. Rezultati pokazuju da je u osnovnim i srednjim školama u Srbiji vršnjačkom nasilju, tokom školovanja, bilo izloženo oko 43,5% učenika. Pri tome, oko 11% učenika bili su žrtve vršnjačkog nasilja više puta ili veoma često. Među učenicima srednjih škola znatno je veći procenat onih koji nikada nisu doživeli nasilje. Najučestaliji oblik vršnjačkog nasilja kako u osnovnim, tako i u srednjim školama, jeste verbalno nasilje. Učenici srednjih škola skloniji su da reaguju na nasilje: procenat onih koji bi reagovali na bilo koji način veći je među učenicima srednjih škola.
URI: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/32600
ISSN: 1821-0147
DOI: 10.19090/pp.2010.4.289-305
Налази се у колекцијама:FF Publikacije/Publications

Приказати целокупан запис ставки

Преглед/и станица

48
Протекла недеља
31
Протекли месец
0
проверено 03.05.2024.

Google ScholarTM

Проверите

Алт метрика


Ставке на DSpace-у су заштићене ауторским правима, са свим правима задржаним, осим ако није другачије назначено.