Молимо вас користите овај идентификатор за цитирање или овај линк до ове ставке: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/30886
Назив: Museums’ Role in Cultural Tourism of Vojvodina
Музеји у функцији културног туризма Војводине
Muzeji u funkciji kulturnog turizma Vojvodine
Аутори: Медић Сандра
Кључне речи: cultural tourism, museums, motivation, satisfaction, Vojvodina;Културни туризам, музеји, мотивација посетилаца, задовољство посетилаца, Војводина;Kulturni turizam, muzeji, motivacija posetilaca, zadovoljstvo posetilaca, Vojvodina
Датум издавања: 29-сеп-2015
Издавач: Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet u Novom Sadu
University of Novi Sad, Faculty of Sciences at Novi Sad
Сажетак: <p>Истраживање спроведено у музејима&nbsp; на подручју Војводине&nbsp; имало је за циљ да<br />утврди&nbsp; положај&nbsp; који музеји имају у туристичкој понуди,&nbsp; однос интерних стејкхолдера према туризму, као и мотивисаност посетилаца за посету музејима и њихово задовољство понудом.&nbsp; Резултати&nbsp; су&nbsp; показали да&nbsp; интеррни стејкхолдери имају позитиван став према туризму и туристима, те да се музејско пословање променило у односу на претходне године у смислу већег&nbsp; освртања на&nbsp; туризам&nbsp; и потребе туриста. Такође, показано је да&nbsp; су одређене социо-демографске карактеристике&nbsp; и&nbsp; осећања&nbsp; испитаника,&nbsp; појединачни мотивацијски фактори и фактори задовољства значајни предиктори општег задовољства испитаника посетом.&nbsp; На основу&nbsp; теренског истраживања и&nbsp; добијених&nbsp; емпиријских&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; резултата&nbsp; дати су предлози за унапређење&nbsp; музејске понуде, односно, за интензивније укључивање музеја у понуду културног туризма на подручју Војводине</p>
<p>Istraživanje sprovedeno u muzejima&nbsp; na području Vojvodine&nbsp; imalo je za cilj da<br />utvrdi&nbsp; položaj&nbsp; koji muzeji imaju u turističkoj ponudi,&nbsp; odnos internih stejkholdera prema turizmu, kao i motivisanost posetilaca za posetu muzejima i njihovo zadovoljstvo ponudom.&nbsp; Rezultati&nbsp; su&nbsp; pokazali da&nbsp; interrni stejkholderi imaju pozitivan stav prema turizmu i turistima, te da se muzejsko poslovanje promenilo u odnosu na prethodne godine u smislu većeg&nbsp; osvrtanja na&nbsp; turizam&nbsp; i potrebe turista. Takođe, pokazano je da&nbsp; su određene socio-demografske karakteristike&nbsp; i&nbsp; osećanja&nbsp; ispitanika,&nbsp; pojedinačni motivacijski faktori i faktori zadovoljstva značajni prediktori opšteg zadovoljstva ispitanika posetom.&nbsp; Na osnovu&nbsp; terenskog istraživanja i&nbsp; dobijenih&nbsp; empirijskih&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; rezultata&nbsp; dati su predlozi za unapređenje&nbsp; muzejske ponude, odnosno, za intenzivnije uključivanje muzeja u ponudu kulturnog turizma na području Vojvodine</p>
<p>The aim of the study conducted in Vojvodina&#39;s museums was to&nbsp; identify the role&nbsp; of&nbsp;museums in a tourism offer, internal stakeholders&#39; perception towards tourism, visitors&#39; motivation and satisfaction. The results showed internal stakeholders&#39; positive perception towards tourism and tourists and that the museum practice, based on consideration given &nbsp;to tourism and tourists&#39; needs, is changed over time. Also, it is shown that certain socio-demographic characteristics of respondents, their feeelings about the experience at the museum, certain motivational and satisfaction factors are significant predictors of overall satisfaction of museum visitors. According to field research and the empirical results the suggestions are made in order to improve museum and include them more effectively in cultural tourism offer in Vojvodina.</p>
URI: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/30886
Налази се у колекцијама:PMF Teze/Theses

Приказати целокупан запис ставки

Преглед/и станица

10
Протекла недеља
1
Протекли месец
0
проверено 10.05.2024.

Google ScholarTM

Проверите


Ставке на DSpace-у су заштићене ауторским правима, са свим правима задржаним, осим ако није другачије назначено.