Please use this identifier to cite or link to this item: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/30319
Title: Vojvodina as destination of gastronomic tourism
Војводина као дестинација гастрономског туризма
Vojvodina kao destinacija gastronomskog turizma
Authors: Калењук Бојана
Keywords: Gastronomy, food, beverage, tourism, gastronomic tourism;Гастрономија, храна, пиће, туризам, гастрономски туризам;Gastronomija, hrana, piće, turizam, gastronomski turizam
Issue Date: 17-Jan-2014
Publisher: Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet u Novom Sadu
University of Novi Sad, Faculty of Sciences at Novi Sad
Abstract: <p>Гастрономски&nbsp; туризам&nbsp; представља&nbsp; растући&nbsp; тренд&nbsp; у&nbsp; свету,&nbsp; па&nbsp; су&nbsp; по&nbsp; узору&nbsp; на<br />афирмисане&nbsp; гастрономске&nbsp; дестинације&nbsp; предмет&nbsp; истраживања&nbsp; биле&nbsp; атрактивне<br />дестинације у Војводини попут музеја хране и пића, природних резервата, салаша,<br />сеоских&nbsp; домаћинстава,&nbsp; затим&nbsp; регионална,&nbsp; домаћа&nbsp; и&nbsp; национална&nbsp; јела&nbsp; и&nbsp; пића&nbsp; у<br />угоститељско-туристичким објектима, храна и пиће који имају заштиту порекла<br />али и они који треба да поседују ову врсту заштите зарад додатне користи у<br />региону, туристичке манифестације засноване на регионалном пићу и храни, али и<br />запослени у угоститељству и туризму од којих зависи успешан развој овог облика<br />туризма, као и стратегија његовог развоја. Основни циљ дисертације је био да се<br />утврди&nbsp; стањe,&nbsp; могућности&nbsp; и&nbsp; перспективе&nbsp; развоја&nbsp; гастрономског&nbsp; туризма<br />заснованог&nbsp; на&nbsp; аутентичној,&nbsp; домаћој,&nbsp; регионалној&nbsp; храни&nbsp; и&nbsp; пићу&nbsp; и&nbsp; дефинише<br />стратегија развоја. Посебан акценат је стављен на запослене у угоститељству и<br />туризму кроз анализу њихових ставова о развоју гастрономског туризма у региону.<br />При томе је, кроз примену одговарајуће методологије и спроведеног истраживања,<br />задатак&nbsp; рада&nbsp; био&nbsp; да&nbsp; потврди,&nbsp; делимично&nbsp; потврди&nbsp; или&nbsp; оповргне&nbsp; постављену<br />основну хипотезу да је Војводина значајан произвођач хране и пића, који пружа<br />аутентичан,&nbsp; регионални,&nbsp; гастрономски,&nbsp; туристички&nbsp; доживљај,&nbsp; а&nbsp; није&nbsp; довољно<br />афирмисан у туризму, што условљава и недовољан развој гастрономског туризма,<br />и тиме укаже на све недостатке, како би се они благовремно отклонили и тако<br />Војводину учинили дестинацијом гастрономског туризма.</p>
<p>Gastronomski&nbsp; turizam&nbsp; predstavlja&nbsp; rastući&nbsp; trend&nbsp; u&nbsp; svetu,&nbsp; pa&nbsp; su&nbsp; po&nbsp; uzoru&nbsp; na<br />afirmisane&nbsp; gastronomske&nbsp; destinacije&nbsp; predmet&nbsp; istraživanja&nbsp; bile&nbsp; atraktivne<br />destinacije u Vojvodini poput muzeja hrane i pića, prirodnih rezervata, salaša,<br />seoskih&nbsp; domaćinstava,&nbsp; zatim&nbsp; regionalna,&nbsp; domaća&nbsp; i&nbsp; nacionalna&nbsp; jela&nbsp; i&nbsp; pića&nbsp; u<br />ugostiteljsko-turističkim objektima, hrana i piće koji imaju zaštitu porekla<br />ali i oni koji treba da poseduju ovu vrstu zaštite zarad dodatne koristi u<br />regionu, turističke manifestacije zasnovane na regionalnom piću i hrani, ali i<br />zaposleni u ugostiteljstvu i turizmu od kojih zavisi uspešan razvoj ovog oblika<br />turizma, kao i strategija njegovog razvoja. Osnovni cilj disertacije je bio da se<br />utvrdi&nbsp; stanje,&nbsp; mogućnosti&nbsp; i&nbsp; perspektive&nbsp; razvoja&nbsp; gastronomskog&nbsp; turizma<br />zasnovanog&nbsp; na&nbsp; autentičnoj,&nbsp; domaćoj,&nbsp; regionalnoj&nbsp; hrani&nbsp; i&nbsp; piću&nbsp; i&nbsp; definiše<br />strategija razvoja. Poseban akcenat je stavljen na zaposlene u ugostiteljstvu i<br />turizmu kroz analizu njihovih stavova o razvoju gastronomskog turizma u regionu.<br />Pri tome je, kroz primenu odgovarajuće metodologije i sprovedenog istraživanja,<br />zadatak&nbsp; rada&nbsp; bio&nbsp; da&nbsp; potvrdi,&nbsp; delimično&nbsp; potvrdi&nbsp; ili&nbsp; opovrgne&nbsp; postavljenu<br />osnovnu hipotezu da je Vojvodina značajan proizvođač hrane i pića, koji pruža<br />autentičan,&nbsp; regionalni,&nbsp; gastronomski,&nbsp; turistički&nbsp; doživljaj,&nbsp; a&nbsp; nije&nbsp; dovoljno<br />afirmisan u turizmu, što uslovljava i nedovoljan razvoj gastronomskog turizma,<br />i time ukaže na sve nedostatke, kako bi se oni blagovremno otklonili i tako<br />Vojvodinu učinili destinacijom gastronomskog turizma.</p>
<p>Gastronomy tourism represents a growing trend in the world and the subjects of the research, which was modelled after well-established culinary destinations, were attractive destinations in Vojvodina suchas museum of food and drinks, nature&nbsp;reserves, farms, rural households as well asregional, local and national dishes &nbsp;and&nbsp;drinks in hospitality and touristic facilities, foods and drinks that have protected origin&nbsp;and those which should have this kind of protection for the sake of additional benefits&nbsp;in the region, touristic manifestations based on regional foods and drinks and the&nbsp;employees in the hospitality and tourism of whom depends the successful &nbsp;development of this kind of tourism as well as the strategy of its development. The&nbsp; main objective of the thesis was to determine the status, opportunities and development perspectives of gastronomic tourism based on authentic, domestic, regional foods and drinks and to define development strategies. Special emphasis was put on the employees in the hospitality and tourism industry through an analysis of their views on the development of gastronomic tourism in the region. At the same time, through the application of appropriate methodology and conducted research, the&nbsp; task of this thesis was to confirm, partly confirm or deny the basic hypothesis that Vojvodina is an important producer of foods and drinks that provides an authentic, regional, gastronomic, tourist experience but it is not sufficiently established in tourism&nbsp; which results in poor development of gastronomic tourism, and thus point out the shortcomings in order for them to be timely removed and, by doing so, make Vojvodina a gastronomic tourism destination.</p>
URI: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/30319
Appears in Collections:PMF Teze/Theses

Show full item record

Page view(s)

14
Last Week
9
Last month
0
checked on May 10, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.