Please use this identifier to cite or link to this item:
https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/30175
Title: | Automatizacija procesa beleženja ključnih statističkih parametara u košarci digitalnom analizom video sadržaja Automating the process of recording key statistical parameters in basketball by digital analysis of video content |
Authors: | Ivanković Zdravko | Keywords: | Prepoznavanje igrača, procena poze, latentna SVM, slikovite strukture;Player detection, position estimation, latent SVM, pictorial structures | Issue Date: | 14-Nov-2013 | Publisher: | Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet u Novom Sadu University of Novi Sad, Faculty of Sciences at Novi Sad |
Abstract: | <p>Doktorska disertacija pripada oblasti informacionih sistema, odnosno podoblasti koja se bavi računarskom grafikom i kompjuterskim vidom. Osnovni cilj disertacija je kreiranje sistema koji omogućava automatsko prikupljanje osnovnih statističkih parametara digitalnom analizom snimaka košarkaških utakmica. </p><p>Sаmо istrаživаnjе је оbuhvаtilо аnаlizu vеlikе kоličinе zvаničnе stаtistikе sа kоšаrkаških utаkmicа kојоm је pоkаzаnо dа nајvеći uticај nа ishоd mеčа imа uspеšnоst šutа sа rаzličitih pоziciја. Istrаživаnjе је prоistеklо iz rеаlnе pоtrеbе vеlikоg brоја kоšаrkаških klubоvа, i uоpštе lјudi kојi sе bаvе kоšаrkоm, dа iz snimаkа prеthоdnih utаkmicа аutоmаtski dоbiјu stаtistiku kоја im mоžе pоslužiti u аnаlizi i priprеmi zа nаrеdnе mеčеvе. Kоšаrkаškа stаtistikа u sеbi оbuhvаtа vеliki brој pаrаmеtаrа. U оvоm istrаživаnju cilј је оdrеđivаnjе mоmеntа kаdа sе dеsiо pоkušај šutа kа kоšu, prеpоznаvаnjе igrаčа kојi је uputiо šut, оdrеđivаnjе pоziciје sа kоје је šut upućеn i prоcеnа dа li је šut biо uspеšаn. Dа bi sе ispuniо cilј istrаživаnjа, krеirаn, mоdifikоvаn i primеnjen je vеći brој аlgоritаmа iz оblаsti rаčunаrskе grаfikе i mаšinskоg učеnjа.</p> <p>Doktorska disertacija pripada oblasti informacionih sistema, odnosno podoblasti koja se bavi računarskom grafikom i kompjuterskim vidom. Osnovni cilj disertacija je kreiranje sistema koji omogućava automatsko prikupljanje osnovnih statističkih parametara digitalnom analizom snimaka košarkaških utakmica. </p><p>Samo istraživanje je obuhvatilo analizu velike količine zvanične statistike sa košarkaških utakmica kojom je pokazano da najveći uticaj na ishod meča ima uspešnost šuta sa različitih pozicija. Istraživanje je proisteklo iz realne potrebe velikog broja košarkaških klubova, i uopšte ljudi koji se bave košarkom, da iz snimaka prethodnih utakmica automatski dobiju statistiku koja im može poslužiti u analizi i pripremi za naredne mečeve. Košarkaška statistika u sebi obuhvata veliki broj parametara. U ovom istraživanju cilj je određivanje momenta kada se desio pokušaj šuta ka košu, prepoznavanje igrača koji je uputio šut, određivanje pozicije sa koje je šut upućen i procena da li je šut bio uspešan. Da bi se ispunio cilj istraživanja, kreiran, modifikovan i primenjen je veći broj algoritama iz oblasti računarske grafike i mašinskog učenja.</p> <p>A doctoral dissertation is in the field of information systems, and its sub-group dealing with computer graphics and computer vision. The main objective of thesis is to create a system that enables the automatic acquisition of basic statistical parameters by digital analysis of basketball game footage.</p><p>The research includes the analysis of large amounts of official statistics from basketball games which showed that the greatest impact on the outcome of the match have successful shots from different positions. The research is derived from the real needs of a large number of basketball teams, and people involved in basketball. Their goal is automatically get statistics from the recordings of previous matches that they can use to analyze and prepare for the next matches. Basketball statistics encompasses a large number of parameters. The aim of this study is to determine the moment when the shot to the basket occurred, recognize the player who took a shot, determine the position from which the shot was released and the assessment of whether the shot was successful. To meet the goal of the research, large number of algorithms was created, modified and applied. Those algorithms are from the field of computer graphics and machine learning.</p> |
URI: | https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/30175 |
Appears in Collections: | PMF Teze/Theses |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.