Please use this identifier to cite or link to this item: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/28876
Title: The Influence of Metacognitive Skills on the Efficiency of Physics Teaching
Утицај метакогнитивних способности на ефикасност учења у настави физике
Uticaj metakognitivnih sposobnosti na efikasnost učenja u nastavi fizike
Authors: Rančić Ivana
Keywords: metacognition, Bloom’s taxonomy, educational goals and tasks, physics teaching;метакогниција, Блумова таксономија, образовни циљеви и задаци, настава физике;metakognicija, Blumova taksonomija, obrazovni ciljevi i zadaci, nastava fizike
Issue Date: 4-Apr-2014
Publisher: Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet u Novom Sadu
University of Novi Sad, Faculty of Sciences at Novi Sad
Abstract: <p>У раду је приказано истраживање усмерено на дескрипцију&nbsp;варијабле ниво метакогнитивних способности ученика и&nbsp;варијабле постигнућа ученика у настави физике, као и&nbsp;испитивање релација између њих.&nbsp;Резултати анализе показују да ниво метакогнитивних&nbsp;способности зависи од пола ученика, а не зависи од смера<br />који су ученици уписали. Постигнућа ученика у настави&nbsp;физике зависе од смера који су ученици уписали, а не зависе&nbsp;од пола ученика. Истраживање је дало важан увид о&nbsp;повезаности метакогнитивних способности и ефикасности&nbsp;учења у настави физике. Утврђена је статистички значајна&nbsp;повезаност метакогнитивних способности и постигнућа&nbsp;ученика из физике у димензији знања (R = 0,366547, p &lt;&nbsp;0,001), схватања (R = 0,340358, p &lt; 0,001) и примене (R =&nbsp;0,340143, p &lt; 0,001) и све три димензије знања посматране&nbsp;заједно (R = 0,48473, p &lt; 0,001).</p>
<p>U radu je prikazano istraživanje usmereno na deskripciju&nbsp;varijable nivo metakognitivnih sposobnosti učenika i&nbsp;varijable postignuća učenika u nastavi fizike, kao i&nbsp;ispitivanje relacija između njih.&nbsp;Rezultati analize pokazuju da nivo metakognitivnih&nbsp;sposobnosti zavisi od pola učenika, a ne zavisi od smera<br />koji su učenici upisali. Postignuća učenika u nastavi&nbsp;fizike zavise od smera koji su učenici upisali, a ne zavise&nbsp;od pola učenika. Istraživanje je dalo važan uvid o&nbsp;povezanosti metakognitivnih sposobnosti i efikasnosti&nbsp;učenja u nastavi fizike. Utvrđena je statistički značajna&nbsp;povezanost metakognitivnih sposobnosti i postignuća&nbsp;učenika iz fizike u dimenziji znanja (R = 0,366547, p &lt;&nbsp;0,001), shvatanja (R = 0,340358, p &lt; 0,001) i primene (R =&nbsp;0,340143, p &lt; 0,001) i sve tri dimenzije znanja posmatrane&nbsp;zajedno (R = 0,48473, p &lt; 0,001).</p>
<p>This paper presents a research focused on the description of variable students&rsquo; metacognitive abilities level and variable student achievement in physics as well as testing the relationships among them. The analysis results show that the level of metacognitive skills depends on the gender of students, and does not depend on the&nbsp;direction that students enrolled. Student achievement in physics depend on the direction that students enrolled, and not depend on the gender of the students. Research has provided important insights on the connection between metacognitive abilities and effectiveness of learning in physics. There was a statistically significant correlation between metacognitive skills and student achievement in physics in the dimension of remembering (R = 0.366547 , p &lt; 0.001), understanding (R = 0.340358 , p &lt; 0.001) and applying (R = 0.340143 , p &lt; 0.001), &nbsp;and all three dimensions of knowledge observed together (R = 0.48473 , p &lt;0.001) .</p>
URI: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/28876
Appears in Collections:PMF Teze/Theses

Show full item record

Page view(s)

8
Last Week
0
Last month
0
checked on Mar 15, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.