Please use this identifier to cite or link to this item:
https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/28876
Title: | The Influence of Metacognitive Skills on the Efficiency of Physics Teaching Утицај метакогнитивних способности на ефикасност учења у настави физике Uticaj metakognitivnih sposobnosti na efikasnost učenja u nastavi fizike |
Authors: | Rančić Ivana | Keywords: | metacognition, Bloom’s taxonomy, educational goals and tasks, physics teaching;метакогниција, Блумова таксономија, образовни циљеви и задаци, настава физике;metakognicija, Blumova taksonomija, obrazovni ciljevi i zadaci, nastava fizike | Issue Date: | 4-Apr-2014 | Publisher: | Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet u Novom Sadu University of Novi Sad, Faculty of Sciences at Novi Sad |
Abstract: | <p>У раду је приказано истраживање усмерено на дескрипцију варијабле ниво метакогнитивних способности ученика и варијабле постигнућа ученика у настави физике, као и испитивање релација између њих. Резултати анализе показују да ниво метакогнитивних способности зависи од пола ученика, а не зависи од смера<br />који су ученици уписали. Постигнућа ученика у настави физике зависе од смера који су ученици уписали, а не зависе од пола ученика. Истраживање је дало важан увид о повезаности метакогнитивних способности и ефикасности учења у настави физике. Утврђена је статистички значајна повезаност метакогнитивних способности и постигнућа ученика из физике у димензији знања (R = 0,366547, p < 0,001), схватања (R = 0,340358, p < 0,001) и примене (R = 0,340143, p < 0,001) и све три димензије знања посматране заједно (R = 0,48473, p < 0,001).</p> <p>U radu je prikazano istraživanje usmereno na deskripciju varijable nivo metakognitivnih sposobnosti učenika i varijable postignuća učenika u nastavi fizike, kao i ispitivanje relacija između njih. Rezultati analize pokazuju da nivo metakognitivnih sposobnosti zavisi od pola učenika, a ne zavisi od smera<br />koji su učenici upisali. Postignuća učenika u nastavi fizike zavise od smera koji su učenici upisali, a ne zavise od pola učenika. Istraživanje je dalo važan uvid o povezanosti metakognitivnih sposobnosti i efikasnosti učenja u nastavi fizike. Utvrđena je statistički značajna povezanost metakognitivnih sposobnosti i postignuća učenika iz fizike u dimenziji znanja (R = 0,366547, p < 0,001), shvatanja (R = 0,340358, p < 0,001) i primene (R = 0,340143, p < 0,001) i sve tri dimenzije znanja posmatrane zajedno (R = 0,48473, p < 0,001).</p> <p>This paper presents a research focused on the description of variable students’ metacognitive abilities level and variable student achievement in physics as well as testing the relationships among them. The analysis results show that the level of metacognitive skills depends on the gender of students, and does not depend on the direction that students enrolled. Student achievement in physics depend on the direction that students enrolled, and not depend on the gender of the students. Research has provided important insights on the connection between metacognitive abilities and effectiveness of learning in physics. There was a statistically significant correlation between metacognitive skills and student achievement in physics in the dimension of remembering (R = 0.366547 , p < 0.001), understanding (R = 0.340358 , p < 0.001) and applying (R = 0.340143 , p < 0.001), and all three dimensions of knowledge observed together (R = 0.48473 , p <0.001) .</p> |
URI: | https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/28876 |
Appears in Collections: | PMF Teze/Theses |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.