Please use this identifier to cite or link to this item:
https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/28033
Title: | Развој модела за вредновање начина управљања железничком инфраструктуром Razvoj modela za vrednovanje načina upravljanja železničkom infrastrukturom Model Development for Evaluation the Management of RailwayInfrastructure |
Authors: | Стојић Гордан | Keywords: | Моделирање, управљање, железничка инфраструктура, организациона структура, вештачка интелигенција, “fuzzy“ скупови, вишекритеријумска оптимизација;Modeliranje, upravljanje, železnička infrastruktura, organizaciona struktura, veštačka inteligencija, “fuzzy“ skupovi, višekriterijumska optimizacija;Modeling, management, railway infrastructure, organizational structure,artificial intelligence, "fuzzy" sets, multicriteria optimization | Issue Date: | 4-Sep-2010 | Publisher: | Univerzitet u Novom Sadu, Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu University of Novi Sad, Faculty of Technical Sciences at Novi Sad |
Abstract: | <p>У раду је развијен хибридни модел на бази теорије вештачке интелигенције, теорије “fuzzy“ скупова и теорије вишекритеријумске оптимизације који даје најбоље решење о начину институционалног управљања железничком инфраструктуром. Осим тога, за примену модела дизајниране су могуће варијанте организационе структуре управљача железничке инфраструктуре.<br />Модел је тестиран на делу железничке мреже Републике Србије који се налази на територији АП Војводине.</p> <p>U radu je razvijen hibridni model na bazi teorije veštačke inteligencije, teorije “fuzzy“ skupova i teorije višekriterijumske optimizacije koji daje najbolje rešenje o načinu institucionalnog upravljanja železničkom infrastrukturom. Osim toga, za primenu modela dizajnirane su moguće varijante organizacione strukture upravljača železničke infrastrukture.<br />Model je testiran na delu železničke mreže Republike Srbije koji se nalazi na teritoriji AP Vojvodine.</p> <p>In the paper a hybrid model is developed, based on theories of artificial<br />intelligence, theory of "fuzzy" sets and the theory of multicriteria optimization,<br />which provides the best solution of the institutional railway infrastructure<br />management. In addition, for the model was necessary to design possible<br />organizational structure variants of the rail infrastructure steering.<br />The model was tested on the Serbian railways, (Republic of Serbia) part<br />located in AP Vojvodina territory.</p> |
URI: | https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/28033 |
Appears in Collections: | FTN Teze/Theses |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.