Молимо вас користите овај идентификатор за цитирање или овај линк до ове ставке: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/27359
Назив: Touristic Valorization of orthodox monasteries of Bosnia and Herzegovina
Туристичка валоризација православних манастира у Босни и Херцеговини
Turistička valorizacija pravoslavnih manastira u Bosni i Hercegovini
Аутори: Ђурић Александар
Кључне речи: Bosnia and Herzegovina, orthodox monasteries, tourism;Босна и Херцеговина, православни манастири, туризам;Bosna i Hercegovina, pravoslavni manastiri, turizam
Датум издавања: 29-апр-2004
Издавач: Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet u Novom Sadu
University of Novi Sad, Faculty of Sciences at Novi Sad
Сажетак: <p>Босна и Херцеговина је смештена у централном делу западног балканског подручја. Историјски процеси су проузроковали доминацију три главне етничке и религијске скупине: српско православно становништво, Бошњаке муслимане и Хрвате као католике. Током протеклих девет векова постојања, православна вера је грађена у великом броју манастира и цркава. Међутим, као последица историјских догађаја, само је мали број старих сакралних објеката преживео. Савремени услови за развој религијског туризма на проучаваном подручју нису обећавајући. Неки елементи туристичке валоризације показују значајан потенцијал за туристичку активност у будућности. Ова студија развија методологију за комплексну туристичку валоризацију најатрактивнијих православних манастира и дефинише програме за туристичко представљање и промоцију. Најважнија упутства за туристичку промоцију и усавршавање православних манастира у Босни и Херцеговини су: реконструкција и обнова православних обредних објеката, спајање са савременим туристичким програмима, оснивање туристичке агенције Српске православне цркве и креирање модерних рекламних програма за туристичко представљање.</p>
<p>Bosna i Hercegovina je smeštena u centralnom delu zapadnog balkanskog područja. Istorijski procesi su prouzrokovali dominaciju tri glavne etničke i religijske skupine: srpsko pravoslavno stanovništvo, Bošnjake muslimane i Hrvate kao katolike. Tokom proteklih devet vekova postojanja, pravoslavna vera je građena u velikom broju manastira i crkava. Međutim, kao posledica istorijskih događaja, samo je mali broj starih sakralnih objekata preživeo. Savremeni uslovi za razvoj religijskog turizma na proučavanom području nisu obećavajući. Neki elementi turističke valorizacije pokazuju značajan potencijal za turističku aktivnost u budućnosti. Ova studija razvija metodologiju za kompleksnu turističku valorizaciju najatraktivnijih pravoslavnih manastira i definiše programe za turističko predstavljanje i promociju. Najvažnija uputstva za turističku promociju i usavršavanje pravoslavnih manastira u Bosni i Hercegovini su: rekonstrukcija i obnova pravoslavnih obrednih objekata, spajanje sa savremenim turističkim programima, osnivanje turističke agencije Srpske pravoslavne crkve i kreiranje modernih reklamnih programa za turističko predstavljanje.</p>
<p>Bosnia and Herzegovina is situated in central part of western Balkan area. Historical processes have caused domination of three main ethnic and religious groups: Serbian Orthodox population, Bosnian Muslims and Croatian people as Catholics. During the last nine centuries of existence ortodox religion has been constructed by large number of monasteries and churches. Hower, as the consequence of historical events, only small number of old sacral orthodox objects survived. Actual condition for religious tourism development in the region investigated is not very promising, built some elements of its touristy valoriyation shows significant potentials for touristic activities in the future. This study has been developing a methodology for complex touristic valorisation of the most atractive orthodox monasteries and defined programs for touristic presentation and promotion. The most important directions for touristic promotion and improvement of orthodox monasteries in Bosnia and Herzegovina are: reconstruction of orthodox sacral objects, linking with actual touristic programs, establishment of touristic office of Serbian orthodox church and creation of modern advertising programs, establishment of toristic office of Serbian orthodox church and creation of modern advertising.</p>
URI: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/27359
Налази се у колекцијама:PMF Teze/Theses

Приказати целокупан запис ставки

Преглед/и станица

27
Протекла недеља
9
Протекли месец
0
проверено 10.05.2024.

Google ScholarTM

Проверите


Ставке на DSpace-у су заштићене ауторским правима, са свим правима задржаним, осим ако није другачије назначено.