Молимо вас користите овај идентификатор за цитирање или овај линк до ове ставке: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/2639
Назив: Effects of cultural difference on users’ online experience with a destination website: A structural equation modelling approach
Аутори: Alcántara-Pilar J.
Armenski T.
Blanco-Encomienda F.
Del Barrio-García S.
Датум издавања: 1-јун-2018
Часопис: Journal of Destination Marketing and Management
Сажетак: © 2017 Elsevier Ltd The study explores the moderating effect of individuals’ cultural values on the users’ online experiences with the tourism destination presented online. The moderating effect of uncertainty avoidance (UA), individualism (IND) and long-term orientation (LTO) on the interrelationships within the proposed model are explored. A bespoke experimental tourism destination website is designed for the study and an online survey is conducted to capture cultural variations between Spanish and British Internet users. The findings indicate that the relationships in the proposed model are significant and moderated by users’ cultural values, specifically uncertainty avoidance, individualism and time orientation.
URI: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/2639
ISSN: 2212571X
DOI: 10.1016/j.jdmm.2017.06.002
Налази се у колекцијама:PMF Publikacije/Publications

Приказати целокупан запис ставки

SCOPUSTM   
Навођења

23
проверено 03.05.2024.

Преглед/и станица

15
Протекла недеља
6
Протекли месец
0
проверено 10.05.2024.

Google ScholarTM

Проверите

Алт метрика


Ставке на DSpace-у су заштићене ауторским правима, са свим правима задржаним, осим ако није другачије назначено.