Please use this identifier to cite or link to this item:
https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/20476
Title: | The impact of multimedia on student’s achievements and motivation to the processing of geographic content in teaching subject Nature and Society Утицај мултимедије на постигнућа и мотивацију ученика при обради географских садржаја у настави Природе и друштва Uticaj multimedije na postignuća i motivaciju učenika pri obradi geografskih sadržaja u nastavi Prirode i društva |
Authors: | Маричић Оља | Keywords: | Elementary education, geography content in science, multimedia, student achievement, student motivation;Разредна настава, географски садржаји природних наука, мултимедија, постигнућа ученика, мотивација ученика;Razredna nastava, geografski sadržaji prirodnih nauka, multimedija, postignuća učenika, motivacija učenika | Issue Date: | 25-Sep-2020 | Publisher: | Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet u Novom Sadu University of Novi Sad, Faculty of Sciences at Novi Sad |
Abstract: | <p>У првом делу докторске дисертације сагледана је теоријска основа мултимедијалне наставе, могућности који се њеном применом постижу, али и претходна истраживања која су се бавила њеном применом у настaвном процесу. Емпиријски део докторске дисертације представља резултате педагошког истраживања са паралелним групама (Е и К) током кога је сагледана ефикасност примене мултимедије у настави Прирoде и друштва у поређењу са традиционалном наставом. Експериментални узорак је обухватио узорак од 142 ученика IV разреда. Инструменти примењени у овом истраживању су тестови (иницијални, финални и поновљени), састављани на шест нивоа ревидиране<br />Блумове таксономије. Коришћени су и протоколи посматрања и анкете за ученике и учитеље експерименталне групе. Статистичка обрада података<br />добијених након тестирања извршена је применом програмског пакета SPSS 19.0. Резултати истраживања показују да примена мултимедије у наставном процесу повећава квалитет и квантитет усвојеног знања ученика,као и и да утиче на пораст мотивације ученика.</p> <p>U prvom delu doktorske disertacije sagledana je teorijska osnova multimedijalne nastave, mogućnosti koji se njenom primenom postižu, ali i prethodna istraživanja koja su se bavila njenom primenom u nastavnom procesu. Empirijski deo doktorske disertacije predstavlja rezultate pedagoškog istraživanja sa paralelnim grupama (E i K) tokom koga je sagledana efikasnost primene multimedije u nastavi Prirode i društva u poređenju sa tradicionalnom nastavom. Eksperimentalni uzorak je obuhvatio uzorak od 142 učenika IV razreda. Instrumenti primenjeni u ovom istraživanju su testovi (inicijalni, finalni i ponovljeni), sastavljani na šest nivoa revidirane<br />Blumove taksonomije. Korišćeni su i protokoli posmatranja i ankete za učenike i učitelje eksperimentalne grupe. Statistička obrada podataka<br />dobijenih nakon testiranja izvršena je primenom programskog paketa SPSS 19.0. Rezultati istraživanja pokazuju da primena multimedije u nastavnom procesu povećava kvalitet i kvantitet usvojenog znanja učenika,kao i i da utiče na porast motivacije učenika.</p> <p>In the first part of the doctoral dissertation, the theoretical basis for multimedia teaching, the opportunities that are achieved by its application, and the previous research that dealt with its application in the actual process were examined. The empirical part of the doctoral dissertation represents the results of a parallel-group pedagogical research (E and C) during which the effectiveness of multimedia application in subject Nature and Society teaching compared to traditional teaching was considered. The experimental group included a sample of 142 pupils of forth grade. The instruments applied in this study were tests (initial, final, and repeated), composed on six levels of revised Bloom taxonomy. The monitoring protocols and the survey for students and teachers of the experimental group were used. Statistical data processing obtained after the testing was carried out using the software package SPSS 19.0. The results of the research show that the use of multimedia in the teaching process increases the quality and quantity of students' acquired knowledge, as well as that it affects the growth of student motivation.</p> |
URI: | https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/20476 |
Appears in Collections: | PMF Teze/Theses |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.