Please use this identifier to cite or link to this item: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/20476
Title: The impact of multimedia on student’s achievements and motivation to the processing of geographic content in teaching subject Nature and Society
Утицај мултимедије на постигнућа и мотивацију ученика при обради географских садржаја у настави Природе и друштва
Uticaj multimedije na postignuća i motivaciju učenika pri obradi geografskih sadržaja u nastavi Prirode i društva
Authors: Маричић Оља
Keywords: Elementary education, geography content in science, multimedia, student achievement, student motivation;Разредна настава, географски садржаји природних наука, мултимедија, постигнућа ученика, мотивација ученика;Razredna nastava, geografski sadržaji prirodnih nauka, multimedija, postignuća učenika, motivacija učenika
Issue Date: 25-Sep-2020
Publisher: Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet u Novom Sadu
University of Novi Sad, Faculty of Sciences at Novi Sad
Abstract: <p>У&nbsp; првом&nbsp; делу&nbsp; докторске&nbsp; дисертације&nbsp; сагледана&nbsp; је теоријска&nbsp; основа&nbsp; мултимедијалне&nbsp; наставе,&nbsp; могућности који&nbsp; се&nbsp; њеном&nbsp; применом&nbsp; постижу,&nbsp; али&nbsp; и&nbsp; претходна истраживања&nbsp; која&nbsp; су&nbsp; се&nbsp; бавила&nbsp; њеном&nbsp; применом&nbsp; у настaвном&nbsp; процесу.&nbsp; Емпиријски&nbsp; део&nbsp; докторске дисертације&nbsp; представља&nbsp; резултате&nbsp; педагошког истраживања са паралелним групама (Е и К) током кога је сагледана ефикасност примене мултимедије у настави Прирoде&nbsp; и&nbsp; друштва&nbsp; у&nbsp; поређењу&nbsp; са&nbsp; традиционалном наставом.&nbsp; Експериментални&nbsp; узорак&nbsp; је&nbsp; обухватио&nbsp; узорак од&nbsp; 142&nbsp; ученика&nbsp; IV&nbsp; разреда.&nbsp; Инструменти&nbsp; примењени&nbsp; у овом&nbsp; истраживању&nbsp; су&nbsp; тестови&nbsp; (иницијални,&nbsp; финални&nbsp; и поновљени),&nbsp; састављани&nbsp; на&nbsp; шест&nbsp; нивоа&nbsp; ревидиране<br />Блумове&nbsp; таксономије.&nbsp;&nbsp; Коришћени&nbsp; су&nbsp; и&nbsp; протоколи посматрања&nbsp; и&nbsp; анкете&nbsp; за&nbsp; ученике&nbsp; и&nbsp; учитеље експерименталне&nbsp; групе.&nbsp; Статистичка&nbsp; обрада&nbsp; података<br />добијених&nbsp; након&nbsp; тестирања&nbsp; извршена&nbsp; је&nbsp; применом програмског&nbsp; пакета&nbsp; SPSS 19.0.&nbsp; Резултати&nbsp; истраживања показују&nbsp; да&nbsp; примена&nbsp; мултимедије&nbsp; у&nbsp; наставном&nbsp; процесу повећава квалитет и квантитет усвојеног знања ученика,као и и да утиче на пораст мотивације ученика.</p>
<p>U&nbsp; prvom&nbsp; delu&nbsp; doktorske&nbsp; disertacije&nbsp; sagledana&nbsp; je teorijska&nbsp; osnova&nbsp; multimedijalne&nbsp; nastave,&nbsp; mogućnosti koji&nbsp; se&nbsp; njenom&nbsp; primenom&nbsp; postižu,&nbsp; ali&nbsp; i&nbsp; prethodna istraživanja&nbsp; koja&nbsp; su&nbsp; se&nbsp; bavila&nbsp; njenom&nbsp; primenom&nbsp; u nastavnom&nbsp; procesu.&nbsp; Empirijski&nbsp; deo&nbsp; doktorske disertacije&nbsp; predstavlja&nbsp; rezultate&nbsp; pedagoškog istraživanja sa paralelnim grupama (E i K) tokom koga je sagledana efikasnost primene multimedije u nastavi Prirode&nbsp; i&nbsp; društva&nbsp; u&nbsp; poređenju&nbsp; sa&nbsp; tradicionalnom nastavom.&nbsp; Eksperimentalni&nbsp; uzorak&nbsp; je&nbsp; obuhvatio&nbsp; uzorak od&nbsp; 142&nbsp; učenika&nbsp; IV&nbsp; razreda.&nbsp; Instrumenti&nbsp; primenjeni&nbsp; u ovom&nbsp; istraživanju&nbsp; su&nbsp; testovi&nbsp; (inicijalni,&nbsp; finalni&nbsp; i ponovljeni),&nbsp; sastavljani&nbsp; na&nbsp; šest&nbsp; nivoa&nbsp; revidirane<br />Blumove&nbsp; taksonomije.&nbsp;&nbsp; Korišćeni&nbsp; su&nbsp; i&nbsp; protokoli posmatranja&nbsp; i&nbsp; ankete&nbsp; za&nbsp; učenike&nbsp; i&nbsp; učitelje eksperimentalne&nbsp; grupe.&nbsp; Statistička&nbsp; obrada&nbsp; podataka<br />dobijenih&nbsp; nakon&nbsp; testiranja&nbsp; izvršena&nbsp; je&nbsp; primenom programskog&nbsp; paketa&nbsp; SPSS 19.0.&nbsp; Rezultati&nbsp; istraživanja pokazuju&nbsp; da&nbsp; primena&nbsp; multimedije&nbsp; u&nbsp; nastavnom&nbsp; procesu povećava kvalitet i kvantitet usvojenog znanja učenika,kao i i da utiče na porast motivacije učenika.</p>
<p>In the first part of the doctoral dissertation, the theoretical basis&nbsp; for&nbsp; multimedia&nbsp; teaching,&nbsp; the&nbsp; opportunities&nbsp; that&nbsp; are achieved by its application, and the previous research that dealt&nbsp; with&nbsp; its&nbsp; application&nbsp; in&nbsp; the&nbsp; actual&nbsp; process&nbsp; were examined.&nbsp; The&nbsp; empirical&nbsp; part&nbsp; of&nbsp; the&nbsp; doctoral&nbsp; dissertation represents&nbsp; the&nbsp; results&nbsp; of&nbsp; a&nbsp; parallel-group&nbsp; pedagogical research&nbsp; (E&nbsp; and&nbsp; C)&nbsp; during&nbsp; which&nbsp; the&nbsp; effectiveness&nbsp; of multimedia&nbsp; application&nbsp; in&nbsp; subject&nbsp; Nature&nbsp; and&nbsp; Society teaching compared to traditional teaching was considered. The experimental group included a sample of 142 pupils of forth&nbsp; grade.&nbsp; The&nbsp; instruments&nbsp; applied&nbsp; in&nbsp; this&nbsp; study&nbsp; were tests (initial, final, and repeated), composed on six levels of revised&nbsp; Bloom&nbsp; taxonomy.&nbsp; The&nbsp; monitoring&nbsp; protocols&nbsp; and the&nbsp; survey&nbsp; for&nbsp; students&nbsp; and&nbsp; teachers&nbsp; of&nbsp; the&nbsp; experimental group were used. Statistical data processing obtained after the&nbsp; testing&nbsp; was&nbsp; carried&nbsp; out&nbsp; using&nbsp; the&nbsp; software&nbsp; package SPSS 19.0. The results of the research show that the use of multimedia&nbsp; in&nbsp; the&nbsp; teaching&nbsp; process&nbsp; increases&nbsp; the&nbsp; quality and&nbsp; quantity&nbsp; of&nbsp; students&#39;&nbsp; acquired&nbsp; knowledge,&nbsp; as&nbsp; well&nbsp; as that it affects the growth of student motivation.</p>
URI: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/20476
Appears in Collections:PMF Teze/Theses

Show full item record

Page view(s)

23
Last Week
11
Last month
0
checked on May 10, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.