Please use this identifier to cite or link to this item: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/17573
Title: Relation between digital gameplay and multipleintelligences profile of higher grade elementaryschool students
Веза играња дигиталних игара са профилом вишеструких интелигенција ученика виших разреда основне школе
Veza igranja digitalnih igara sa profilom višestrukih inteligencija učenika viših razreda osnovne škole
Authors: Алексић Вељко
Keywords: Digital Games, Multiple Intelligences, PrimarySchool;вишеструке интелигенције, дигиталне игре, основна школа;višestruke inteligencije, digitalne igre, osnovna škola
Issue Date: 15-May-2017
Publisher: Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet u Novom Sadu
University of Novi Sad, Faculty of Sciences at Novi Sad
Abstract: <p>Дисертација пружа емпиријски утемељен иновативан и јединствен увид у везу играња дигиталних игара са профилом вишеструких интелигенција ученика виших разреда основе школе. Систематизован преглед литературе реализован у оквиру дисертације указује на чињеницу да се истраживачи слажу у ставу да су&nbsp; дигиталне игре постале методички валидан образовни алат, али да постоји веома мали број емпиријских истраживања посвећених вези између играња дигиталних игара и профила вишеструких интелигенција ученика. &nbsp;</p><p>Истраживање је&nbsp; реализовано на узорку од 1262 ученика узраста од 11 до 15 година из 22 школе у Србији. За потребе истраживања креирани су и евалуирани одговарајући психометријски инструменти. Анализирана је веза профила вишеструких интелигенција ученика виших разреда основне школе са склоностима и навикама играња дигиталних игара. Проучавана је могућност предикције префериране врсте дигиталних игара у зависности од профила вишеструких интелигенција и навика играња дигиталних игара. Утврђено је да је профил вишеструких&nbsp; интелигенција валидан предиктор склоности, навика играња и идентификатор зависности од&nbsp; дигиталних игара.</p><p>Извршена је идентификација зависности од дигиталних игара и анализирана је њена повезаност са профилима вишеструких интелигенција. Анализирани су утицаји појединих социо- демографских фактора на склоности и навике играња дигиталних игара и зависност од дигиталних игара. У складу са циљем и задацима истраживања формиране су хипотезе, које су дискутоване и потврђене. На основу резултата утврђено је постојање везе играња дигиталних игара са профилом вишеструких интелигенција ученика виших разреда основе школе.</p>
<p>Disertacija pruža empirijski utemeljen inovativan i jedinstven uvid u vezu igranja digitalnih igara sa profilom višestrukih inteligencija učenika viših razreda osnove škole. Sistematizovan pregled literature realizovan u okviru disertacije ukazuje na činjenicu da se istraživači slažu u stavu da su&nbsp; digitalne igre postale metodički validan obrazovni alat, ali da postoji veoma mali broj empirijskih istraživanja posvećenih vezi između igranja digitalnih igara i profila višestrukih inteligencija učenika. &nbsp;</p><p>Istraživanje je&nbsp; realizovano na uzorku od 1262 učenika uzrasta od 11 do 15 godina iz 22 škole u Srbiji. Za potrebe istraživanja kreirani su i evaluirani odgovarajući psihometrijski instrumenti. Analizirana je veza profila višestrukih inteligencija učenika viših razreda osnovne škole sa sklonostima i navikama igranja digitalnih igara. Proučavana je mogućnost predikcije preferirane vrste digitalnih igara u zavisnosti od profila višestrukih inteligencija i navika igranja digitalnih igara. Utvrđeno je da je profil višestrukih&nbsp; inteligencija validan prediktor sklonosti, navika igranja i identifikator zavisnosti od&nbsp; digitalnih igara.</p><p>Izvršena je identifikacija zavisnosti od digitalnih igara i analizirana je njena povezanost sa profilima višestrukih inteligencija. Analizirani su uticaji pojedinih socio- demografskih faktora na sklonosti i navike igranja digitalnih igara i zavisnost od digitalnih igara. U skladu sa ciljem i zadacima istraživanja formirane su hipoteze, koje su diskutovane i potvrđene. Na osnovu rezultata utvrđeno je postojanje veze igranja digitalnih igara sa profilom višestrukih inteligencija učenika viših razreda osnove škole.</p>
<p>Dissertation provides an empirically grounded innovative and unique insight into relations between digital gameplay and multiple intelligences profile. A systematic literature review that was realized in this dissertation points to thefact that researchers agree that digital games became methodically valid educational tool, but that there are very few empirical studies on relations between digital gameplay and multiple intelligences profile of the students.<br />The research sample consisted of 1262 11-to-15- year-old students from 22 Serbian schools. The adequate psychometric instruments were developed and evaluated as part of the research. The relations between multiple intelligence profile of higher grade&nbsp; elementary school students and their gameplay preferences and habits were analyzed. The possibility of predicting preferred digital games genre based on multiple&nbsp; intelligences profile and digital gameplay was examined. It was found that the multiple intelligences profile is a valid predictor of digital gameplay preferences, habits and addiction. The digital games addiction was identified, and its relation with the structure of multiple intelligence profile was examined. The influence of socio-demographic factors on digital gameplay preferences, habits and addiction was analyzed. In accordance with the dissertation objectives and tasks the research hypotheses were formulated, and further discussed and confirmed. The results imply the existence of the relation between digital gameplay and multiple intelligences profile of higher grade elementary school students.</p>
URI: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/17573
Appears in Collections:PMF Teze/Theses

Show full item record

Page view(s)

14
Last Week
7
Last month
0
checked on May 10, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.