Please use this identifier to cite or link to this item:
https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/30200
Title: | The computer in teaching analytic geometry in the gymnasium Рачунар у настави аналитичке геометрије у гимназији Računar u nastavi analitičke geometrije u gimnaziji |
Authors: | Прентовић Бранко | Keywords: | analytic geometry, line, circle, ellipse, hyperbola, parabola, vector, teaching, computer, educational software, visualization;аналитичка геометрија, права, кружница, елипса, хипербола, парабола, вектор, настава, рачунар, образовни софтвер, визуализација;analitička geometrija, prava, kružnica, elipsa, hiperbola, parabola, vektor, nastava, računar, obrazovni softver, vizualizacija | Issue Date: | 27-Apr-2015 | Publisher: | Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet u Novom Sadu University of Novi Sad, Faculty of Sciences at Novi Sad |
Abstract: | <p>У Докторској дисертацији је извршена методичкa трансформација садржа-<br />ја аналитичке геометрије, у наставном систему– настава уз помоћ<br />рачунара, адекватним избором садржаја, израдом одговарајућих<br />генеричких органи-затора уз коришћење образовног софтвераGeoGebra и<br />Mathematica. Обрађен је дидактички систем настава уз помоћ рачунара,<br />анализом међусобне зависности фактора наставе, анализом дидактичких<br />принципа, класификацијом и приказом наставних метода, уз подесно<br />формиране генеричке организаторе. Експериментално истраживање је<br />потврдило могућност примене наставе уз помоћ рачунара, као и позитиван<br />утицај на реализацију циљева и задатака, на укупан образовни учинак и<br />подизање нивоа ефикасности савремене наставе.</p> <p>U Doktorskoj disertaciji je izvršena metodička transformacija sadrža-<br />ja analitičke geometrije, u nastavnom sistemu– nastava uz pomoć<br />računara, adekvatnim izborom sadržaja, izradom odgovarajućih<br />generičkih organi-zatora uz korišćenje obrazovnog softveraGeoGebra i<br />Mathematica. Obrađen je didaktički sistem nastava uz pomoć računara,<br />analizom međusobne zavisnosti faktora nastave, analizom didaktičkih<br />principa, klasifikacijom i prikazom nastavnih metoda, uz podesno<br />formirane generičke organizatore. Eksperimentalno istraživanje je<br />potvrdilo mogućnost primene nastave uz pomoć računara, kao i pozitivan<br />uticaj na realizaciju ciljeva i zadataka, na ukupan obrazovni učinak i<br />podizanje nivoa efikasnosti savremene nastave.</p> <p>In this doctoral dissertation, methodical transformation of content analytic<br />geometry, is carried out, in the educational system - a computer-assisted<br />teaching, by appropriate selection of content, making appropriate generic<br />organizers using educational software GeoGebra and Mathematica.<br />Didactic teaching system, computer-assisted teaching, was processed, by<br />analyzing the factors of teaching and didactic principles, classification and<br />presentation of teaching methods, with the adequately created generic<br />organizers. Experimental research has confirmed the apossibility of<br />computer-assisted teaching, as well as a positive impact on the realization<br />of goals and tasks, on the overall educational impact and raising the<br />efficiency of modern teaching.</p> |
URI: | https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/30200 |
Appears in Collections: | PMF Teze/Theses |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.