Please use this identifier to cite or link to this item: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/28853
Title: Geoheritage of Serbia in the function of business tourism and incentive travel development
Геонаслеђе Србије у функцији развоја пословног туризма и подстицајних путовања
Geonasleđe Srbije u funkciji razvoja poslovnog turizma i podsticajnih putovanja
Authors: Ћулић Милан
Keywords: Geoheritage of Serbia, business tourism, incentive travel;Геонаслеђе, пословни туризам, подстицајна путовања;Geonasleđe, poslovni turizam, podsticajna putovanja
Issue Date: 15-Apr-2014
Publisher: Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet u Novom Sadu
University of Novi Sad, Faculty of Sciences at Novi Sad
Abstract: <p>Дисертација ће дати одговор на питање колико&nbsp;је геонаслеђе Србије атрактивно и на који начин&nbsp;у складу са ресурсном основом оно може да&nbsp;пружи оквир за развој пословног туризма и&nbsp;подстицајних путовања у Србији те на тај начин&nbsp;афирмише неке дестинације које су се везивале&nbsp;за појам геодиверзитета а имају потенцијал за&nbsp;неке друге форме туризма попут пословног&nbsp;туризма. Радећи анализу утицаја пословног&nbsp;туризма на економске аспекте развоја&nbsp;дестинације али и на сегмент промоције кроз&nbsp;развој имиџа и брендинга, те мотива корисника&nbsp;сегмента пословног туризма испитана је улога&nbsp;дестинација геонаслеђа Србије и њена носивост&nbsp;у смислу сервисирања потреба путника и&nbsp;туриста, корисника туристичких производа&nbsp;пословног туризма и подстицајних путовања.&nbsp;Резултати рада указују на то да су дестинације&nbsp;геонаслеђа&nbsp; Србије веома атрактивне те да&nbsp;инфраструктура којом располажу могу да&nbsp;постану веома атрактивне као додата вредност&nbsp;организацији великих скупова, конференција,&nbsp;сајмова или тим билдинга. Тржиште и потреба&nbsp;за оваквом врстом организација постоји у&nbsp;јавном, приватном и у невладином сектору, и оно што се намеће као природно решење јесте сагледати ресурсну основу и покушати да се дефинише производ и итинерари који ће објединити понуду и на прави начин је пласирати на тржиште.&nbsp; Истраживачка ограничења су присутна у у којој резултати &nbsp;се могу&nbsp; генерализовати&nbsp; изван географских параметара овог рада и могу бити ограничена, зато је потребно даље истраживање, да тестира резултате на ширем географском подручју, да испита нише у оквиру појма пословног туризма и потребе планера ових путовања. Поред тога, увиди&nbsp; које пружа&nbsp; овај рад&nbsp; треба да буду комплементарни&nbsp; са&nbsp; истраживањима&nbsp; у области геотуризма и геодиверзитета али и да направе паралеле са другим правцима развоја и потреба у оквиру пословног туризма.&nbsp; Практична примена&nbsp; у раду разматра&nbsp; могућност развоја пословног туризма и туристичких проиѕвода на дестинацијама геонаслеђа Србије. Ово укључује потенцијални&nbsp; развој дестинација геонаслеђа Србије уколико су на прави начин ресурсне основе стављене у функцију развоја истих. Оригиналност и вредност рада представља први корак ка постизању разумевања како пословни туризам и подстицајна путовања&nbsp; користе могућности&nbsp; и&nbsp; суочавање&nbsp; са&nbsp; изазовима&nbsp; које ствара&nbsp; доступност&nbsp; дестинација геонаслеђа Србије као потенцијалних и стварних елемената у&nbsp; будућим програмима великих конференција, скупова, сајмова или било којих других облика пословног туризма који циљано доводе велике бројеве пословних путника и туриста.</p>
<p>Disertacija će dati odgovor na pitanje koliko&nbsp;je geonasleđe Srbije atraktivno i na koji način&nbsp;u skladu sa resursnom osnovom ono može da&nbsp;pruži okvir za razvoj poslovnog turizma i&nbsp;podsticajnih putovanja u Srbiji te na taj način&nbsp;afirmiše neke destinacije koje su se vezivale&nbsp;za pojam geodiverziteta a imaju potencijal za&nbsp;neke druge forme turizma poput poslovnog&nbsp;turizma. Radeći analizu uticaja poslovnog&nbsp;turizma na ekonomske aspekte razvoja&nbsp;destinacije ali i na segment promocije kroz&nbsp;razvoj imidža i brendinga, te motiva korisnika&nbsp;segmenta poslovnog turizma ispitana je uloga&nbsp;destinacija geonasleđa Srbije i njena nosivost&nbsp;u smislu servisiranja potreba putnika i&nbsp;turista, korisnika turističkih proizvoda&nbsp;poslovnog turizma i podsticajnih putovanja.&nbsp;Rezultati rada ukazuju na to da su destinacije&nbsp;geonasleđa&nbsp; Srbije veoma atraktivne te da&nbsp;infrastruktura kojom raspolažu mogu da&nbsp;postanu veoma atraktivne kao dodata vrednost&nbsp;organizaciji velikih skupova, konferencija,&nbsp;sajmova ili tim bildinga. Tržište i potreba&nbsp;za ovakvom vrstom organizacija postoji u&nbsp;javnom, privatnom i u nevladinom sektoru, i ono što se nameće kao prirodno rešenje jeste sagledati resursnu osnovu i pokušati da se definiše proizvod i itinerari koji će objediniti ponudu i na pravi način je plasirati na tržište.&nbsp; Istraživačka ograničenja su prisutna u u kojoj rezultati &nbsp;se mogu&nbsp; generalizovati&nbsp; izvan geografskih parametara ovog rada i mogu biti ograničena, zato je potrebno dalje istraživanje, da testira rezultate na širem geografskom području, da ispita niše u okviru pojma poslovnog turizma i potrebe planera ovih putovanja. Pored toga, uvidi&nbsp; koje pruža&nbsp; ovaj rad&nbsp; treba da budu komplementarni&nbsp; sa&nbsp; istraživanjima&nbsp; u oblasti geoturizma i geodiverziteta ali i da naprave paralele sa drugim pravcima razvoja i potreba u okviru poslovnog turizma.&nbsp; Praktična primena&nbsp; u radu razmatra&nbsp; mogućnost razvoja poslovnog turizma i turističkih proiѕvoda na destinacijama geonasleđa Srbije. Ovo uključuje potencijalni&nbsp; razvoj destinacija geonasleđa Srbije ukoliko su na pravi način resursne osnove stavljene u funkciju razvoja istih. Originalnost i vrednost rada predstavlja prvi korak ka postizanju razumevanja kako poslovni turizam i podsticajna putovanja&nbsp; koriste mogućnosti&nbsp; i&nbsp; suočavanje&nbsp; sa&nbsp; izazovima&nbsp; koje stvara&nbsp; dostupnost&nbsp; destinacija geonasleđa Srbije kao potencijalnih i stvarnih elemenata u&nbsp; budućim programima velikih konferencija, skupova, sajmova ili bilo kojih drugih oblika poslovnog turizma koji ciljano dovode velike brojeve poslovnih putnika i turista.</p>
<p>The dissertation will answer the question if how&nbsp;geoheritage of Serbia is attractive in relation with&nbsp;the resource base that can provide a framework for&nbsp;the development of business tourism and incentive&nbsp;travel. Some destinations were tied to the concept&nbsp;of geo-diversity and have the potential for other&nbsp;forms of tourism development such as business&nbsp;tourism. Analysis of business tourism through the&nbsp;economic aspects of destination development and&nbsp;promotion of the segment through the development&nbsp;of image and branding has always been important&nbsp;and through the dissertation it examined the role of&nbsp;geological heritage of Serbia and its capacity in&nbsp;terms of servicing the needs of travelers and&nbsp;tourists, consumers of tourism products such as&nbsp;business tourism and incentive travel. Our results&nbsp;suggest that the geological heritage of destinations&nbsp;in Serbia is very attractive and that the&nbsp;infrastructure can also become very attractive as an&nbsp;added value to the organization of large meetings,&nbsp;<br />conferences, trade shows and team buildings.&nbsp;Market and the need for this type of organization&nbsp;exists in the public, private and NGO sector, and what is emerging as a natural solution is to consider resource base and try to define the product and itineraries that will unite the offer and address the best possible way to offer it to the market. Research limitations are present in which the results can be generalized beyond the geographic parameters of this study and may be limited also. Further research is needed to test the results in a wider geographical area, to examine the concept of a niche in the tourism business and the needs of the travel planner. In addition, the findings from this work should be complementary to the research in the field of geotourism and geo-diversity and to make parallels with other developments and needs in the business tourism industry. The practical application of this paper discusses the possibility of the development of business tourism and tourism products to destinations geological heritage of Serbia. This includes the potential development of geological heritage of Serbia destination if resource base is properly put into developing form. The originality and value of work represents the first step towards understanding how the business tourism and incentive travel use features and meet the challenges created by the availability of geological heritage of Serbia through its potential and actual elements in future programs of major conferences, meetings, trade shows or any other form of business tourism that targets large numbers of business travelers and tourists.&nbsp;</p>
URI: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/28853
Appears in Collections:PMF Teze/Theses

Show full item record

Page view(s)

10
Last Week
5
Last month
0
checked on May 10, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.