Please use this identifier to cite or link to this item: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/28230
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorĆurčić Nevena-
dc.contributor.authorСтанков Угљеша-
dc.contributor.otherĐurđev Branislav-
dc.contributor.otherJovanović Verka-
dc.contributor.otherLazić Lazar-
dc.contributor.otherKicošev Saša-
dc.contributor.otherĆurčić Nevena-
dc.date.accessioned2020-12-13T23:01:01Z-
dc.date.available2020-12-13T23:01:01Z-
dc.date.issued2010-11-04-
dc.identifier.urihttps://open.uns.ac.rs/handle/123456789/28230-
dc.description.abstract<p>У докторској дисертацији су кроз седам поглавља представљене могућности и значај веб маркетинга у туризму. Дат је приказ могућности које пружа употреба географских информационих система у сфери туризма. Истраживањем је обухваћено утврђивање општег значаја веб маркетинга у туризму, одређивање фактора успеха веб маркетинга у туризму, утврђивање нивоа, видова и облика употребе веб маркетинга у туризму на подручју Војводине и представљање општих могућности употребе ГИС-а у туризму, претежно са аспекта веб технологије. Кроз конкретан предлог повезани су концепти веб маркетинга и ГИС-а у туризму овог простора. Под основном јединицом посматрања сматрани су веб-сајтови предузећа и организација са седиштем на територији АП Војводине, које се баве туристичком делатношћу. Другу групу статистичких јединица су чинили представници предузећа и организација који имају сопствене туристичке веб-сајтове. Индикатори веб-сајтова који су укључени у анализу, подељени су у две основе групе: индикатори генералних одлике веб-сајтова и индикатори одлика маркетинга веб-сајтова. Основни методи за прикупљање података су били директно, односно непосредно пребројавање, мерење и on-line упитник. Мерења перформанси веб-сајтова вршена су употребом више различитих аутоматских метода. Истраживање елемената маркетинг микса на туристичким веб-сајтовима и код туристичких субјеката у Војводини потврдило је полазну хипотезу да је веб маркетинг присутан у туризму Војводине, али да ниво и начини његове употребе нису у складу са одликама савремене праксе. У раду је потврђена друга хипотеза, која се односи на постојање великих могућности употребе ГИС-а у туризму, пре свега на пољу традиционалног и веб маркетинга. Истраживањем је потврђена и трећа хипотеза да туристичка делатност у Војводини не користи ГИС у довољној мери. Као резултат синтезе теоретских сазнања о веб маркетингу и могућности примене ГИС-а, али и практичних потреба носилаца, имплементатора и субјеката у туризму Војводине, дат је предлог изградње интегрисаног туристичког Веб ГИС портала Војводине.</p>sr
dc.description.abstract<p>U doktorskoj disertaciji su kroz sedam poglavlja predstavljene mogućnosti i značaj veb marketinga u turizmu. Dat je prikaz mogućnosti koje pruža upotreba geografskih informacionih sistema u sferi turizma. Istraživanjem je obuhvaćeno utvrđivanje opšteg značaja veb marketinga u turizmu, određivanje faktora uspeha veb marketinga u turizmu, utvrđivanje nivoa, vidova i oblika upotrebe veb marketinga u turizmu na području Vojvodine i predstavljanje opštih mogućnosti upotrebe GIS-a u turizmu, pretežno sa aspekta veb tehnologije. Kroz konkretan predlog povezani su koncepti veb marketinga i GIS-a u turizmu ovog prostora. Pod osnovnom jedinicom posmatranja smatrani su veb-sajtovi preduzeća i organizacija sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine, koje se bave turističkom delatnošću. Drugu grupu statističkih jedinica su činili predstavnici preduzeća i organizacija koji imaju sopstvene turističke veb-sajtove. Indikatori veb-sajtova koji su uključeni u analizu, podeljeni su u dve osnove grupe: indikatori generalnih odlike veb-sajtova i indikatori odlika marketinga veb-sajtova. Osnovni metodi za prikupljanje podataka su bili direktno, odnosno neposredno prebrojavanje, merenje i on-line upitnik. Merenja performansi veb-sajtova vršena su upotrebom više različitih automatskih metoda. Istraživanje elemenata marketing miksa na turističkim veb-sajtovima i kod turističkih subjekata u Vojvodini potvrdilo je polaznu hipotezu da je veb marketing prisutan u turizmu Vojvodine, ali da nivo i načini njegove upotrebe nisu u skladu sa odlikama savremene prakse. U radu je potvrđena druga hipoteza, koja se odnosi na postojanje velikih mogućnosti upotrebe GIS-a u turizmu, pre svega na polju tradicionalnog i veb marketinga. Istraživanjem je potvrđena i treća hipoteza da turistička delatnost u Vojvodini ne koristi GIS u dovoljnoj meri. Kao rezultat sinteze teoretskih saznanja o veb marketingu i mogućnosti primene GIS-a, ali i praktičnih potreba nosilaca, implementatora i subjekata u turizmu Vojvodine, dat je predlog izgradnje integrisanog turističkog Veb GIS portala Vojvodine.</p>sr
dc.description.abstract<p>In seven chapters this PhD dissertations presents the opportunities and the importance of Web marketing in tourism. This PhD dissertation also gives an overview of the opportunities provided by the use of geographic information systems in the sphere of tourism. The research study included determining general importance of Web marketing for tourism, factors determining the success of Web marketing for tourism, level, types and forms of the use of Web marketing in tourism in Vojvodina and presentation of the general possibilities of using GIS in tourism, mainly in terms of Web technology. Through the concrete proposal, concepts of Web marketing and GIS in tourism in this region are related. Websites of companies and organizations involved in the tourist business, with the company headquarters in the territory of Vojvodina, were considered as basic statistical units of the observation. The second group of statistical units consisting of representatives of companies and organizations that have their own travel websites. Indicators of websites that are included in the analysis are divided into two base groups: indicators of the general features of websites and indicators of marketing characteristics of websites. The main methods of data collection were direct counting, measuring, and on-line questionnaire. Website performance measurement were performed using a variety of automated methods. The research of elements of marketing mix on travel websites and at major tourist companies in Vojvodina confirmed the starting hypothesis that Web marketing is present in tourism in Vojvodina, but that the level and form of its presence are not in accordance with the characteristics of contemporary practice. The research confirmed the second hypothesis, which refers to the existence of a large possibility of using GIS in tourism, especially in the field of traditional and Web marketing. The study confirmed the third hypothesis that tourism industry in Vojvodina does not use GIS to a sufficient extent. As a result of a synthesis of theoretical knowledge of Web marketing and application of GIS, but also because of the practical needs of carriers, and implementators of tourism policy and tourism entities in the tourism industry, the study is proposing the building of an integrated tourist Web GIS portal of Vojvodina.</p>en
dc.language.isosr (cyrillic script)-
dc.publisherUniverzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet u Novom Sadusr
dc.publisherUniversity of Novi Sad, Faculty of Sciences at Novi Saden
dc.sourceCRIS UNS-
dc.source.urihttp://cris.uns.ac.rs-
dc.subjectweb marketing, geographic information systems, tourism, Vojvodinaen
dc.subjectвеб маркетинг, географски информациони системи, туризам, Војводинаsr
dc.subjectveb marketing, geografski informacioni sistemi, turizam, Vojvodinasr
dc.titleWeb marketing and geographic information systems in tourism of Vojvodinaen
dc.titleВеб маркетинг и географски информациони системи у туризму Војводинеsr
dc.titleVeb marketing i geografski informacioni sistemi u turizmu Vojvodinesr
dc.typeThesisen
dc.identifier.urlhttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=82661&source=BEOPEN&language=enen
dc.identifier.externalcrisreference(BISIS)82661-
dc.source.institutionPrirodno-matematički fakultet u Novom Sadusr
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
Appears in Collections:PMF Teze/Theses
Show simple item record

Page view(s)

27
Last Week
4
Last month
1
checked on May 10, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.