Please use this identifier to cite or link to this item: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/27432
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMiljanović Tomka-
dc.contributor.authorГрујичић Милан-
dc.contributor.otherIgić Ružica-
dc.contributor.otherMandić Danimir-
dc.contributor.otherGajić Olivera-
dc.contributor.otherMiljanović Tomka-
dc.date.accessioned2020-12-13T21:57:17Z-
dc.date.available2020-12-13T21:57:17Z-
dc.date.issued2006-01-16-
dc.identifier.urihttps://open.uns.ac.rs/handle/123456789/27432-
dc.description.abstract<p>Истраживањем у овом раду сагледана је ефикасност примене различитих модела наставе<br />биологије: примене мултимедије, наставне екскурзије и традиционалне наставе у реализацији садржаја о<br />скривеносеменицама у VI разреду основне школе. Педагошко истраживање је спроведено на узорку од<br />326 ученика, у 9 одељења из три основне школе из Бијељине (2 експерименталне и 1 контролне).<br />На основу резултата финалног теста и ретеста ученици Е1 и Е2 групе су постигли већи квантитет<br />и квалитет знања из биологије у односу на ученике К групе. Ови резултати указују на већу ефикасност<br />иновативних модела (примене мултимедије у Е1 групи и реализације вежби из биологије на терену у Е2<br />групи) у односу на традиционалну наставу биологије (часове биологије у школи у К групи). Резултати<br />истраживања (резултати тестова и анкета) су такође показали да ученици боље прихватају иновативне<br />моделе наставе него традиционалну наставу биологије.<br />Ботаничке садржаје ученици лакше усвајају проучавањем у природи него на часовима у школи.<br />Зато часове обраде наставних садржаја о скривеносеменицама треба реализовати на терену у близини<br />школе. На терену ученици треба да упознају око 30 биљака из различитих фамилија и сакупе их за<br />хербар.<br />Бољи резултати ученика Е1 групе на финалном тесту и ретесту у односу на ученике Е2 групе<br />указују на њихову бољу припремљеност за одлазак на терен коришћењем образовног софтвера. Да би<br />савремени дидактички медији били више заступљени у настави биологије и других предмета потребно је<br />опремити школе (створити техничке предуслове), оспособити наставнике за њихово коришћење и<br />направити наставни софтвер према нашим програмима биологије за сваки разред.</p>sr
dc.description.abstract<p>Istraživanjem u ovom radu sagledana je efikasnost primene različitih modela nastave<br />biologije: primene multimedije, nastavne ekskurzije i tradicionalne nastave u realizaciji sadržaja o<br />skrivenosemenicama u VI razredu osnovne škole. Pedagoško istraživanje je sprovedeno na uzorku od<br />326 učenika, u 9 odeljenja iz tri osnovne škole iz Bijeljine (2 eksperimentalne i 1 kontrolne).<br />Na osnovu rezultata finalnog testa i retesta učenici E1 i E2 grupe su postigli veći kvantitet<br />i kvalitet znanja iz biologije u odnosu na učenike K grupe. Ovi rezultati ukazuju na veću efikasnost<br />inovativnih modela (primene multimedije u E1 grupi i realizacije vežbi iz biologije na terenu u E2<br />grupi) u odnosu na tradicionalnu nastavu biologije (časove biologije u školi u K grupi). Rezultati<br />istraživanja (rezultati testova i anketa) su takođe pokazali da učenici bolje prihvataju inovativne<br />modele nastave nego tradicionalnu nastavu biologije.<br />Botaničke sadržaje učenici lakše usvajaju proučavanjem u prirodi nego na časovima u školi.<br />Zato časove obrade nastavnih sadržaja o skrivenosemenicama treba realizovati na terenu u blizini<br />škole. Na terenu učenici treba da upoznaju oko 30 biljaka iz različitih familija i sakupe ih za<br />herbar.<br />Bolji rezultati učenika E1 grupe na finalnom testu i retestu u odnosu na učenike E2 grupe<br />ukazuju na njihovu bolju pripremljenost za odlazak na teren korišćenjem obrazovnog softvera. Da bi<br />savremeni didaktički mediji bili više zastupljeni u nastavi biologije i drugih predmeta potrebno je<br />opremiti škole (stvoriti tehničke preduslove), osposobiti nastavnike za njihovo korišćenje i<br />napraviti nastavni softver prema našim programima biologije za svaki razred.</p>sr
dc.description.abstract<p>This paper analyses the efficiency of different biology teaching models: use of multimedia, educational<br />excursions and traditional teaching in the realization of Flowering plants lessons for VI grade of primary school.<br />Pedagogical research was conducted on a sample of 326 pupils from 9 classes, in 3 primary schools in Bijeljina<br />(2 experimental and 1 control group<br />Based on the results of the final test and retest, the pupils of Е1 and Е2 groups have achieved greater<br />quantity and quality of biology knowledge than the K group pupils. these results point out to the greater<br />efficiency of innovative models (use of multimedia in Е1 and realization of in Е2 group) when compared to<br />traditional biology teaching (regular biology classes in the group K) The research&rsquo;s results (tests and poll results)<br />have also shown the better acceptance of innovative teaching models by the pupils.<br />Pupils are better at adopting botanical topic when they are presented outdoors than inside the classroom.<br />That is why the classes about Flowering plants should conduct in the field, near the school. Once outside, the<br />pupils should get acquainted with about 30 species of plants from varying families, and collect them for their<br />herbars.<br />The E1 group&rsquo;s better results on the final test and retest when compared to E2 group point out that they<br />were better prepared for the field work since they were using lesson specific educational software. In order for<br />the contemporary didactical media to be used more in biology and other subjects teaching, it is necessary to<br />equip schools with proper equipment, educate teachers on prper ways of using the equipment and create<br />educational softwarе based on our biology curricula for every grade.</p>en
dc.language.isosr (cyrillic script)-
dc.publisherUniverzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet u Novom Sadusr
dc.publisherUniversity of Novi Sad, Faculty of Sciences at Novi Saden
dc.sourceCRIS UNS-
dc.source.urihttp://cris.uns.ac.rs-
dc.subjectБиологија, основна школа, шести разред, ботанички садржаји, мултимедији у настави биологије, биолошка наставна екскурзуја, традиционална настава, ефикасност наставе.sr
dc.subjectBiologija, osnovna škola, šesti razred, botanički sadržaji, multimediji u nastavi biologije, biološka nastavna ekskurzuja, tradicionalna nastava, efikasnost nastave.sr
dc.subjectBiology, primary school, sixth grade, botanical topics, multimedia in biology teaching, educational biology excursions, traditional teaching, teaching efficiencyen
dc.titleУтицај савремених дидактичких медија на ефикасност наставе биологијеsr
dc.titleUticaj savremenih didaktičkih medija na efikasnost nastave biologijesr
dc.titleThe Influence of Contemporary Didactical Media on Biology Teaching Efficiencyen
dc.typeThesisen
dc.identifier.urlhttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=73399&source=BEOPEN&language=enen
dc.identifier.externalcrisreference(BISIS)73399-
dc.source.institutionPrirodno-matematički fakultet u Novom Sadusr
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
Appears in Collections:PMF Teze/Theses
Show simple item record

Page view(s)

31
Last Week
7
Last month
0
checked on May 10, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.