Please use this identifier to cite or link to this item: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/20377
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorIvkov-DŽigurski Anđelija-
dc.contributor.authorСтојшић Иван-
dc.contributor.otherStankov Uglješa-
dc.contributor.otherIvkov-DŽigurski Anđelija-
dc.contributor.otherMesaroš Minučer-
dc.contributor.otherSavičić Jovan-
dc.contributor.otherĐukičin Vučković Smiljana-
dc.date.accessioned2020-12-13T14:40:10Z-
dc.date.available2020-12-13T14:40:10Z-
dc.date.issued2020-08-28-
dc.identifier.urihttps://open.uns.ac.rs/handle/123456789/20377-
dc.description.abstract<p>Развој&nbsp; проширене&nbsp; и&nbsp; виртуелне&nbsp; реалности&nbsp; у&nbsp; последњих неколико година створио је могућности за укључивање и примену ових технологија на свим нивоима образовања. Бројна истраживања истичу да&nbsp; имерзивне&nbsp; технологије&nbsp; могу&nbsp; позитивно&nbsp; утицати&nbsp; на исходе&nbsp; учења&nbsp; и&nbsp; мотивисаност&nbsp; ученика.&nbsp; Такође, географија&nbsp; се&nbsp; често&nbsp; издваја&nbsp; као&nbsp; предмет&nbsp; који посебно&nbsp; може&nbsp; да&nbsp; искористи&nbsp; те&nbsp; потенцијале&nbsp; за унапређење&nbsp; и&nbsp; осавремењавање&nbsp; наставне&nbsp; праксе. Међутим,&nbsp; поставља&nbsp; се&nbsp; питање&nbsp; спремности наставника&nbsp; и&nbsp; студената&nbsp; географије&nbsp; (наставног усмерења)&nbsp; да&nbsp; организују&nbsp; наставу&nbsp; са&nbsp; мобилним&nbsp; и имерзивним&nbsp; технологијама.&nbsp; Притом,&nbsp; неопходно&nbsp; је свеобухватно&nbsp; сагледати&nbsp; позитивне&nbsp; и&nbsp; негативне факторе који утичу или могу утицати на интеграцију ових технологија у географско образовање. Сходно<br />наведеном,&nbsp; ова&nbsp; дисертација&nbsp; разматра&nbsp; како,&nbsp; када&nbsp; и зашто користити проширену и виртуелну реалност у настави и учењу географије.</p>sr
dc.description.abstract<p>Razvoj&nbsp; proširene&nbsp; i&nbsp; virtuelne&nbsp; realnosti&nbsp; u&nbsp; poslednjih nekoliko godina stvorio je mogućnosti za uključivanje i primenu ovih tehnologija na svim nivoima obrazovanja. Brojna istraživanja ističu da&nbsp; imerzivne&nbsp; tehnologije&nbsp; mogu&nbsp; pozitivno&nbsp; uticati&nbsp; na ishode&nbsp; učenja&nbsp; i&nbsp; motivisanost&nbsp; učenika.&nbsp; Takođe, geografija&nbsp; se&nbsp; često&nbsp; izdvaja&nbsp; kao&nbsp; predmet&nbsp; koji posebno&nbsp; može&nbsp; da&nbsp; iskoristi&nbsp; te&nbsp; potencijale&nbsp; za unapređenje&nbsp; i&nbsp; osavremenjavanje&nbsp; nastavne&nbsp; prakse. Međutim,&nbsp; postavlja&nbsp; se&nbsp; pitanje&nbsp; spremnosti nastavnika&nbsp; i&nbsp; studenata&nbsp; geografije&nbsp; (nastavnog usmerenja)&nbsp; da&nbsp; organizuju&nbsp; nastavu&nbsp; sa&nbsp; mobilnim&nbsp; i imerzivnim&nbsp; tehnologijama.&nbsp; Pritom,&nbsp; neophodno&nbsp; je sveobuhvatno&nbsp; sagledati&nbsp; pozitivne&nbsp; i&nbsp; negativne faktore koji utiču ili mogu uticati na integraciju ovih tehnologija u geografsko obrazovanje. Shodno<br />navedenom,&nbsp; ova&nbsp; disertacija&nbsp; razmatra&nbsp; kako,&nbsp; kada&nbsp; i zašto koristiti proširenu i virtuelnu realnost u nastavi i učenju geografije.</p>sr
dc.description.abstract<p>In&nbsp; recent&nbsp; years,&nbsp; the&nbsp; development&nbsp; of&nbsp; augmented&nbsp; and&nbsp; virtual&nbsp; reality&nbsp; has&nbsp; created&nbsp; opportunities&nbsp; for&nbsp; integration and use of these technologies at all levels of&nbsp; education.Numerous&nbsp; studies&nbsp; showed&nbsp; that&nbsp; immersive&nbsp; technologies have the potential to improve student learning outcomes and&nbsp; motivation.&nbsp; Geography&nbsp; is&nbsp; also&nbsp; often&nbsp; indicated&nbsp; as&nbsp; a subject&nbsp; that&nbsp; can&nbsp; utilize&nbsp; these&nbsp; potentials&nbsp; to&nbsp; improve&nbsp; and modernize&nbsp; teaching&nbsp; practice.&nbsp; However,&nbsp; the&nbsp; integration raises the question of the readiness of geography pre- and in-service&nbsp; teachers&nbsp; to&nbsp; organize&nbsp; classes&nbsp; with&nbsp; mobile&nbsp; and immersive technologies. Also, a comprehensive overlook regarding the positive and negative factors that influence or&nbsp; may influence the integration of these technologies in geographic&nbsp; education&nbsp; is&nbsp; necessary.&nbsp; Accordingly,&nbsp; this dissertation&nbsp; examines&nbsp; how,&nbsp; when,&nbsp; and&nbsp; why&nbsp; to&nbsp; use augmented and virtual reality in geography teaching and&nbsp; learning.</p>en
dc.language.isosr (cyrillic script)-
dc.publisherUniverzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet u Novom Sadusr
dc.publisherUniversity of Novi Sad, Faculty of Sciences at Novi Saden
dc.sourceCRIS UNS-
dc.source.urihttp://cris.uns.ac.rs-
dc.subjectEducational technology, technology-enhanced learning, geography teaching, geography teacher, mobile learning, immersive technologies, augmented reality, virtual realityen
dc.subjectОбразовна технологија, учење потпомогнуто технологијом, настава географије, наставник географије, мобилно учење, имерзивне технологије, проширена реалност, виртуелна реалностsr
dc.subjectObrazovna tehnologija, učenje potpomognuto tehnologijom, nastava geografije, nastavnik geografije, mobilno učenje, imerzivne tehnologije, proširena realnost, virtuelna realnostsr
dc.titleThe possibilities of application of augmented and virtual reality in geography teaching and learningen
dc.titleМогућности примене проширене и виртуелне реалности у настави и учењу географијеsr
dc.titleMogućnosti primene proširene i virtuelne realnosti u nastavi i učenju geografijesr
dc.typeThesisen
dc.identifier.urlhttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija158979388189757.pdf?controlNumber=(BISIS)114428&fileName=158979388189757.pdf&id=15375&source=BEOPEN&language=enen
dc.identifier.urlhttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=114428&source=BEOPEN&language=enen
dc.identifier.externalcrisreference(BISIS)114428-
dc.source.institutionPrirodno-matematički fakultet u Novom Sadusr
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
Appears in Collections:PMF Teze/Theses
Show simple item record

Page view(s)

20
Last Week
7
Last month
0
checked on May 10, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.