Please use this identifier to cite or link to this item: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/19474
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorĐorđević Jasmina-
dc.contributor.authorСентић Ивана-
dc.contributor.otherNađ Imre-
dc.contributor.otherBasarin Biljana-
dc.contributor.otherTomićević Dubljević Jelena-
dc.contributor.otherĐorđević Jasmina-
dc.date.accessioned2020-12-13T13:46:00Z-
dc.date.available2020-12-13T13:46:00Z-
dc.date.issued2019-05-20-
dc.identifier.urihttps://open.uns.ac.rs/handle/123456789/19474-
dc.description.abstract<p>Истраживање&nbsp; у&nbsp; овом&nbsp; раду&nbsp; усмерено&nbsp; је&nbsp; на саобраћајни&nbsp; инфраструктурни&nbsp; коридор&nbsp; Београд&nbsp; -Нови Сад, Србија. Главни акценат је на изучавању односа&nbsp; пута&nbsp; и&nbsp; природе&nbsp; која&nbsp; је&nbsp; саставни&nbsp; део просторне целине којој аутопут припада. Рад има<br />за&nbsp; циљ&nbsp; да&nbsp; укаже&nbsp; на&nbsp; важност&nbsp; изучавања&nbsp; физичко-географских&nbsp; фактора&nbsp;&nbsp; приликом&nbsp; изградње саобраћајнице, ради остваривања што безбеднијег<br />саобраћаја.&nbsp; Посебан&nbsp; осврт&nbsp; је&nbsp; на&nbsp; климатске елементе,&nbsp; као&nbsp; не&nbsp; толико&nbsp; видљиве,&nbsp; али&nbsp; врло угрожавајуће&nbsp; факторе&nbsp; безбедности&nbsp; одвијања саобраћаја.&nbsp; Установљено&nbsp; је&nbsp; да&nbsp; се&nbsp; утицај климатских&nbsp; елемената&nbsp; може&nbsp; врло&nbsp; успешно контролисати&nbsp; вегетацијом,&nbsp; те&nbsp; је&nbsp; и&nbsp; ток истраживања&nbsp; био&nbsp; усмерен&nbsp; ка&nbsp; том&nbsp; правцу. Климатски&nbsp; подаци&nbsp; су&nbsp; преузети&nbsp; из&nbsp; CARPATCLIM базе,&nbsp; након&nbsp; чега&nbsp; се&nbsp; приступило&nbsp; њиховој<br />евалуацији.&nbsp; Добијени&nbsp; резултати&nbsp; су&nbsp; потврђени израдом&nbsp; ЧЕК-ЛИСТИ&nbsp; на&nbsp; терену&nbsp; и&nbsp; графичком обрадом&nbsp; података&nbsp; у&nbsp; GIS&nbsp; софтверском&nbsp; програму.Потом&nbsp; тога&nbsp; је&nbsp; уследило&nbsp; и&nbsp; анкетно&nbsp; истраживање безбедности одвијања саобраћаја на аутопутевима у Србији, посматрано из угла возача. Резултати су обрађени у SPSS софтверском програму.&nbsp; На крају, истраживање&nbsp; је&nbsp; истакло&nbsp; деонице&nbsp; саобраћајног<br />инфраструктурног&nbsp; коридора&nbsp; Београд&nbsp; &ndash;&nbsp; Нови&nbsp; Сад, најугроженије&nbsp; утицајима&nbsp; климатских&nbsp; елемената.Истакла&nbsp; се&nbsp; могућност&nbsp; ублажавања&nbsp; утицаја климатских&nbsp; елемената&nbsp; на&nbsp; безбедност&nbsp; одвијања саобраћаја&nbsp; предочавањем&nbsp; адекватног&nbsp; модела пејзажног&nbsp; уређења&nbsp; леве&nbsp; и&nbsp; десне&nbsp; стране&nbsp; коловоза пута.</p>sr
dc.description.abstract<p>Istraživanje&nbsp; u&nbsp; ovom&nbsp; radu&nbsp; usmereno&nbsp; je&nbsp; na saobraćajni&nbsp; infrastrukturni&nbsp; koridor&nbsp; Beograd&nbsp; -Novi Sad, Srbija. Glavni akcenat je na izučavanju odnosa&nbsp; puta&nbsp; i&nbsp; prirode&nbsp; koja&nbsp; je&nbsp; sastavni&nbsp; deo prostorne celine kojoj autoput pripada. Rad ima<br />za&nbsp; cilj&nbsp; da&nbsp; ukaže&nbsp; na&nbsp; važnost&nbsp; izučavanja&nbsp; fizičko-geografskih&nbsp; faktora&nbsp;&nbsp; prilikom&nbsp; izgradnje saobraćajnice, radi ostvarivanja što bezbednijeg<br />saobraćaja.&nbsp; Poseban&nbsp; osvrt&nbsp; je&nbsp; na&nbsp; klimatske elemente,&nbsp; kao&nbsp; ne&nbsp; toliko&nbsp; vidljive,&nbsp; ali&nbsp; vrlo ugrožavajuće&nbsp; faktore&nbsp; bezbednosti&nbsp; odvijanja saobraćaja.&nbsp; Ustanovljeno&nbsp; je&nbsp; da&nbsp; se&nbsp; uticaj klimatskih&nbsp; elemenata&nbsp; može&nbsp; vrlo&nbsp; uspešno kontrolisati&nbsp; vegetacijom,&nbsp; te&nbsp; je&nbsp; i&nbsp; tok istraživanja&nbsp; bio&nbsp; usmeren&nbsp; ka&nbsp; tom&nbsp; pravcu. Klimatski&nbsp; podaci&nbsp; su&nbsp; preuzeti&nbsp; iz&nbsp; CARPATCLIM baze,&nbsp; nakon&nbsp; čega&nbsp; se&nbsp; pristupilo&nbsp; njihovoj<br />evaluaciji.&nbsp; Dobijeni&nbsp; rezultati&nbsp; su&nbsp; potvrđeni izradom&nbsp; ČEK-LISTI&nbsp; na&nbsp; terenu&nbsp; i&nbsp; grafičkom obradom&nbsp; podataka&nbsp; u&nbsp; GIS&nbsp; softverskom&nbsp; programu.Potom&nbsp; toga&nbsp; je&nbsp; usledilo&nbsp; i&nbsp; anketno&nbsp; istraživanje bezbednosti odvijanja saobraćaja na autoputevima u Srbiji, posmatrano iz ugla vozača. Rezultati su obrađeni u SPSS softverskom programu.&nbsp; Na kraju, istraživanje&nbsp; je&nbsp; istaklo&nbsp; deonice&nbsp; saobraćajnog<br />infrastrukturnog&nbsp; koridora&nbsp; Beograd&nbsp; &ndash;&nbsp; Novi&nbsp; Sad, najugroženije&nbsp; uticajima&nbsp; klimatskih&nbsp; elemenata.Istakla&nbsp; se&nbsp; mogućnost&nbsp; ublažavanja&nbsp; uticaja klimatskih&nbsp; elemenata&nbsp; na&nbsp; bezbednost&nbsp; odvijanja saobraćaja&nbsp; predočavanjem&nbsp; adekvatnog&nbsp; modela pejzažnog&nbsp; uređenja&nbsp; leve&nbsp; i&nbsp; desne&nbsp; strane&nbsp; kolovoza puta.</p>sr
dc.description.abstract<p>The&nbsp; research&nbsp; in&nbsp; this&nbsp; paper&nbsp; focuses&nbsp; on&nbsp; the&nbsp; highway corridor Belgrade&nbsp; -&nbsp; Novi Sad, Serbia. The main issue is relationship between the highway and surrounding nature, as an integral part of the spatial entity which the highway belongs to. In order to achieve high level of&nbsp; the&nbsp; traffic&nbsp; safety,&nbsp; the&nbsp; paper&nbsp; emphasizes&nbsp; a&nbsp; high importance&nbsp; of&nbsp; studying&nbsp; the&nbsp; physical-geographical factors&nbsp; in&nbsp; the&nbsp; process&nbsp; of&nbsp; highway&nbsp; construction. Particular attention was directed to, not so visible, but very&nbsp; endangering&nbsp; factors&nbsp; of&nbsp; road&nbsp; safety&nbsp; -&nbsp; climate elements.&nbsp; It&nbsp; was&nbsp; found&nbsp; that&nbsp; the&nbsp; influence&nbsp; of&nbsp; climate elements&nbsp; is&nbsp; strong&nbsp; and&nbsp; it&nbsp; could&nbsp; be&nbsp; successfully controlled&nbsp; by&nbsp; vegetation.&nbsp; Data&nbsp; were&nbsp; taken&nbsp; from CARPATCLIM&nbsp; database&nbsp; and&nbsp; their&nbsp; evaluation &nbsp; was confirmed by obtained field data in CHEK-LISTS and by&nbsp; data&nbsp; evaluation&nbsp; in&nbsp; GIS.&nbsp; This&nbsp; was&nbsp; followed&nbsp; by&nbsp; a survey on the traffic safety of the highways in Serbia,from&nbsp; the&nbsp; driver&#39;s&nbsp; aspect&nbsp; of&nbsp; view.&nbsp; Results&nbsp; were processed&nbsp; in&nbsp; the&nbsp; SPSS.&nbsp; Finally,&nbsp; the&nbsp; research emphasized&nbsp; the&nbsp; most&nbsp; endangered&nbsp; sections&nbsp; of&nbsp; the traffic&nbsp; infrastructure&nbsp; corridor&nbsp; Belgrade&nbsp; -&nbsp; Novi&nbsp; Sad,affected by the climate elements. Landscape design of left and right side of the highway has been highlighted as a possibility of mitigating the influence of climate elements.</p>en
dc.language.isosr (cyrillic script)-
dc.publisherUniverzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet u Novom Sadusr
dc.publisherUniversity of Novi Sad, Faculty of Sciences at Novi Saden
dc.sourceCRIS UNS-
dc.source.urihttp://cris.uns.ac.rs-
dc.subjectphysical-geographical factors, highway, traffic safety, highway landscapeen
dc.subjectфизичко-географски фактори, аутопут, безбедност на путу, пејзажно уређење саобраћајницаsr
dc.subjectfizičko-geografski faktori, autoput, bezbednost na putu, pejzažno uređenje saobraćajnicasr
dc.titleThe influence of physical-geographical factors on planning and landscape design of the infrastructure corridor of highway route Belgrade - Novi Saden
dc.titleУтицај физичко-географских фактора на планирање и пејзажно уређење инфраструктурног коридора - аутопута Београд - Нови Садsr
dc.titleUticaj fizičko-geografskih faktora na planiranje i pejzažno uređenje infrastrukturnog koridora - autoputa Beograd - Novi Sadsr
dc.typeThesisen
dc.identifier.urlhttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija15511701097090.pdf?controlNumber=(BISIS)110262&fileName=15511701097090.pdf&id=12651&source=BEOPEN&language=enen
dc.identifier.urlhttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=110262&source=BEOPEN&language=enen
dc.identifier.externalcrisreference(BISIS)110262-
dc.source.institutionPrirodno-matematički fakultet u Novom Sadusr
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
Appears in Collections:PMF Teze/Theses
Show simple item record

Page view(s)

15
Last Week
4
Last month
0
checked on May 10, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.