Please use this identifier to cite or link to this item: https://open.uns.ac.rs/handle/123456789/18020
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorStojanović Maja-
dc.contributor.authorRadovanović Jelena-
dc.contributor.otherBogdanović Ivana-
dc.contributor.otherStepanović Ilić Ivana-
dc.contributor.otherStojanović Maja-
dc.date.accessioned2020-12-13T12:20:25Z-
dc.date.available2020-12-13T12:20:25Z-
dc.date.issued2018-01-30-
dc.identifier.urihttps://open.uns.ac.rs/handle/123456789/18020-
dc.description.abstract<p>У раду је приказано истраживање реализовано са циљем проширивања знања о феномену алтернативних концепција у настави физике, са нагласком на алтернативне концепције о пливању и тоњењу тела и поређење ефеката<br />традиционалне наставе и метода активног учења на њихово превазилажење. Резултати истраживања показују широку заступљеност алтернативних концепција о пливању и тоњењу тела код испитиваних ученика седмог разреда основне школе непосредно пре реализовања наставе о сили потиска и појавама везаним за њу. Поређењем постигнућа ученика на завршном дијагностичком тесту у односу на<br />уводни утврђено је да постоје статистички значајне разлике у ефекту традиционалног модела наставе и модела наставе усмерене на активно учење о сили потиска и појавама везаним за њу на превазилажење алтернативних и усвајање научних концепата услова за пливање и тоњења тела: У контролној групи средњи нормализовани напредак износи 0.04&plusmn;0.25, а у експерименталној 0.84&plusmn;0.21. Предност применеметода активног учења над традиционалним приступом настави додатно потврђују разлике у постигнућу ученика у погледу примене и трајности усвојених знања о сили потиска и појавама везаним за њу. Основне импликације истраживања односе се на неопходност уважавања савременог конструктивистичког погледа на природу учења у наставном процесу, односно примену наставних приступа усмерених на активно учење и развој широког спектра компетенција.</p>sr
dc.description.abstract<p>U radu je prikazano istraživanje realizovano sa ciljem proširivanja znanja o fenomenu alternativnih koncepcija u nastavi fizike, sa naglaskom na alternativne koncepcije o plivanju i tonjenju tela i poređenje efekata<br />tradicionalne nastave i metoda aktivnog učenja na njihovo prevazilaženje. Rezultati istraživanja pokazuju široku zastupljenost alternativnih koncepcija o plivanju i tonjenju tela kod ispitivanih učenika sedmog razreda osnovne škole neposredno pre realizovanja nastave o sili potiska i pojavama vezanim za nju. Poređenjem postignuća učenika na završnom dijagnostičkom testu u odnosu na<br />uvodni utvrđeno je da postoje statistički značajne razlike u efektu tradicionalnog modela nastave i modela nastave usmerene na aktivno učenje o sili potiska i pojavama vezanim za nju na prevazilaženje alternativnih i usvajanje naučnih koncepata uslova za plivanje i tonjenja tela: U kontrolnoj grupi srednji normalizovani napredak iznosi 0.04&plusmn;0.25, a u eksperimentalnoj 0.84&plusmn;0.21. Prednost primenemetoda aktivnog učenja nad tradicionalnim pristupom nastavi dodatno potvrđuju razlike u postignuću učenika u pogledu primene i trajnosti usvojenih znanja o sili potiska i pojavama vezanim za nju. Osnovne implikacije istraživanja odnose se na neophodnost uvažavanja savremenog konstruktivističkog pogleda na prirodu učenja u nastavnom procesu, odnosno primenu nastavnih pristupa usmerenih na aktivno učenje i razvoj širokog spektra kompetencija.</p>sr
dc.description.abstract<p>The thesis presents an investigation implemented with the goal of expanding knowledge on the phenomenon of alternative conceptions, with emphasis on alternative conceptions on floating /and sinking and on the comparison of effects of traditional teaching and active learning methods on overcoming those alternative conceptions.The results show wide presence of alternative conceptions on floating and sinking among the subject seventh grade primary school students, immediately before teaching them about buoyancy and related phenomena. By comparing students&rsquo; achievements on the final diagnostic test with the initial test results, statistically significant differences were found between the effects of traditional teaching model and the model focused on active learning about buoyancy and related phenomena on overcoming alternative and adopting scientific concepts ofconditions leading to floating and sinking: in the control group, the average normalized gain is 0.04&plusmn;0.25, and in the experimental group it is 0.84&plusmn;0.21 . The advantage that active learning methods have over traditional&nbsp; teaching approach is additionally confirmed by differences in students&rsquo; achievements with regards to the application and long-term retention of adopted knowledge on buoyancy and related phenomena. Basic implications of the research are the need to take note of modern constructivistic view on the nature of learning in the teaching process and of the application of teaching approaches aimed at active learning and the development of a wide spectrum of competences.</p>en
dc.language.isosr (cyrillic script)-
dc.publisherUniverzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet u Novom Sadusr
dc.publisherUniversity of Novi Sad, Faculty of Sciences at Novi Saden
dc.sourceCRIS UNS-
dc.source.urihttp://cris.uns.ac.rs-
dc.subjectPhysics Teaching and Learning,Alternative Conceptions, Active LearningMethods, Floating and Sinkingen
dc.subjectНастава физике, Алтернативне концепције, Активно учење, Пливање и тоњење тела.sr
dc.subjectNastava fizike, Alternativne koncepcije, Aktivno učenje, Plivanje i tonjenje tela.sr
dc.titleChanges of Students’ Alternative Conceptions in Physics Learning - Effects of Traditional Teaching and Active Learning Methodsen
dc.titleПромене ученичких алтернативних концепција у учењу физике - Ефекти традиционалне наставе и метода активног учењаsr
dc.titlePromene učeničkih alternativnih koncepcija u učenju fizike - Efekti tradicionalne nastave i metoda aktivnog učenjasr
dc.typeThesisen
dc.identifier.urlhttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija150910150628670.pdf?controlNumber=(BISIS)105552&fileName=150910150628670.pdf&id=10624&source=BEOPEN&language=enen
dc.identifier.urlhttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=105552&source=BEOPEN&language=enen
dc.identifier.externalcrisreference(BISIS)105552-
dc.source.institutionPrirodno-matematički fakultet u Novom Sadusr
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
Appears in Collections:PMF Teze/Theses
Show simple item record

Page view(s)

13
Last Week
13
Last month
0
checked on May 10, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.